Avatar billede sir_silver Nybegynder
18. juli 2002 - 23:08 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Er alle AGP x4 Kun 1,5 v kort

Hejsa jeg har lige købt et microstar mis845e Max2 kort, også skulle jeg til at sætte mit grafikkort på også sidder der en lille rød strimmel over AGP porten som siger max 1,5v AGP kort. Så det jeg vil vide er om mit grafikkort Matrox g400 Dual som under-støtter agp x1/x2/x4 kan bruges her?
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2002 - 23:10 #1
Den røde strimmel er vel til beskyttelse af AGP Pro soklen (der er lidt længere)

Jeg har aldrig hørt om AGP kort med højere/lavere volt end standarden. Det er jo derfor det hedder en standard :)
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2002 - 23:10 #2
Med andre ord, ja det kan bruges.
Avatar billede zenze Nybegynder
18. juli 2002 - 23:29 #3
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juli 2002 - 23:31 #4
mit grafikkort har et hak midt i, i min maual for Asus board P4B-E står der at jeg skal bruge 1,5 Volts grafikkort ellers starter den ikke.
Hakket i midten viser at det er et 1,5 Volts grafikkort jeg har siddende.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juli 2002 - 23:32 #5
sir_silver, se efter i din manual for boardet at det kan køre med et 1,5 Volts grafikkort.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juli 2002 - 23:33 #6
PS: mit board kører 4xAGP
Avatar billede sir_silver Nybegynder
18. juli 2002 - 23:40 #7
det ville jeg også mene men der var en gul seddel med hvor der stod at AGP x2 var 3,3 volt og at der kun må bruges AGP x4 med 1,5v så der gik den teori helt i smadder, og da kortet både er AGP x2 & x4 hvad så?
Avatar billede sir_silver Nybegynder
18. juli 2002 - 23:45 #8
Hejsa til Zenze link, hvad er "golden finger" der er ingen jumper på grafikkortet
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juli 2002 - 23:53 #9
så vil det blot sige at den kan bruges på alle spændinger, den er blot bagud kompatibel så den passer til ældre AGP port og de nyeste.
Avatar billede zenze Nybegynder
19. juli 2002 - 01:00 #10
Hvis du klikker på linket nederst på den side, jeg har lagt, så kan du på et lille skema se at dit grafikkort er på listen.
Sæt det bare i og start op!
Avatar billede sir_silver Nybegynder
19. juli 2002 - 03:21 #11
tak
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juli 2002 - 09:08 #12
takker for point, skulle zense ikke ha' haft point?

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede sir_silver Nybegynder
19. juli 2002 - 22:25 #13
Jo jeg trode faktisk at det var ham der fik dem! Men du skal også have mange tak!!

Beklager fejlen mange gange Zenze.
Det er faktisk første gang jeg bruger experten til spørgsmål selv om jeg har været reg. bruger længe!
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juli 2002 - 23:25 #14
Avatar billede udier Nybegynder
19. juli 2002 - 23:29 #15
jjjjjjjjjjjjjjjjjjaaaaaaaaaaaaaaa
Avatar billede zenze Nybegynder
19. juli 2002 - 23:37 #16
Det skal ikke skille os. For et par uger siden klikkede jeg ind på Gigabyte for at chekke de nærmere detaljer om et bundkort, som var billigt til salg fordi det havde været brugt til demo, - så jeg kunne huske den der finte ved Intel's 845 0g 850 chipsets. Jeg har altså ikke gjort det store detektiv-arbejde for at besvare dit spørgsmål.
Apropos 'Golden Finger': En jumper- eller dip-switch for overclocknings-entusiaster hvormed du kan ændre clock-frekvensen på et bundkort eller grafikkort. Så er det på plads.
Kører dit grafikkort i olie, ellers hent de nyeste drivere her:
http://www.matrox.com/mga/support/drivers/home.cfm
Avatar billede sir_silver Nybegynder
19. juli 2002 - 23:43 #17
1000 tak, kan se at i selv fik delt point!
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juli 2002 - 23:46 #18
ja, hvis zense ellers vil ha' dem!
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juli 2002 - 23:52 #19
zense> det er ok!
Avatar billede sir_silver Nybegynder
19. juli 2002 - 23:52 #20
Dem har han fortjent

- så ta dem endelig Zenze.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. juli 2002 - 00:02 #21
sir_silver> vi har ordnet indbyrdes ;o)