Avatar billede pilletrilleren Nybegynder
18. juli 2002 - 13:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ugyldig partitionstabel

Hvad gør man ved det? Meddelelsen popper op når jeg prøver at boote. Findes der et progam som kan rette fejlen? Har partition magic 7 og kører XP på en NTFS-partition.
Avatar billede peet-49 Novice
18. juli 2002 - 13:28 #1
Du kan bruge din partition maqic. Du kan også boote på XPèn og lave det derfra.
Avatar billede moebius Nybegynder
18. juli 2002 - 13:29 #2
peet49->
Han kan jo ikke boote fra harddisk!

Hvis du har partitionmagic boot disks kan du sikkert fixe det med PM!
Avatar billede peet-49 Novice
18. juli 2002 - 13:34 #3
moebios> det er da heller ikke nødvendigt, han kan gå i bios, sætte first boot til cdrom, og klare det hele fra cdèn
Avatar billede moebius Nybegynder
18. juli 2002 - 13:36 #4
Så går han heller ikke ind i XP, vel...

Du må forklare dig lidt bedre, så...
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juli 2002 - 13:42 #5
er xp installeret på primær partition - dvs. C:\ ???
Hvis nej, kan du prøve at boote på win98 startdiskette og skrive fdisk /mbr
Avatar billede peet-49 Novice
18. juli 2002 - 13:43 #6
Boote op på Windows XP CDèn er det forklaring nok????
Avatar billede moebius Nybegynder
18. juli 2002 - 13:45 #7
Ja... :)
Avatar billede pilletrilleren Nybegynder
18. juli 2002 - 13:49 #8
Jeg har 2 harddiske. en på 2,5 gB,A, og en på 30 gB,B. XP ligger på A og booter fint. B melder ugyldig partitionstabel, men der ligger en masse data som ikke må slettes. B består af 3 partitioner som alle kan ses og virker fint når der bootes fra A. Jeg har prøvet at køre fixmbr-kommadoen fra genoprettelseskonsollen under XP, men den melder at data kan gå tabt hvis den røver at reparere master boot record.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juli 2002 - 13:52 #9
Det er sjældent at der går data tabt - men ellers kan du prøve dette:

Boot på din CD, spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt installationen, herefter kommer næste tilbud om repair, denne gang trykker du på tasten R og følger trop indtil du igen kan starte Windows.

Husk ved WinXP at have Cd-nøglen klar!

Denne form for Repair ødelægger ikke noget ved din opsætning eller hvordan skrivebordet ser ud, alt ved det gamle, men forhåbentlig med en velfungerende Windows uden BSOD ;o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juli 2002 - 13:53 #10
Du kan også prøve dette:

Boot på winXP cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) - skriv dit admin-password - skriv så "bootcfg /rebuild" (uden "") - Sig ja til at tilføje den til boot.ini - nu spørger denn efter load identifier, dette er navnet som kommer til at stå i boot.ini - næste punkt kan jeg ikke huske men skriv bare 1 så virker det :)