Avatar billede lone.j Nybegynder
17. juli 2002 - 16:05 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

opdatering af antivirusprogram

Jeg har før henvendt mig til "panelet" vedr. opdatering/overførsel af norton antivirus 2002.
Mit system består af en zitech computer med en celeron processor ved 1G Hz.
Som styresystem bruges windows 2000 pro.
Jeg er oprettet som administrator.
Mit problem er at norton antivirus ikke vil opdatere hverken programmer eller virusdef.
Jeg fik det råd at overføre programmer og data fra min "gamle" installation, som var en windows 98.
Rådet har ikke hjulpet, så HJÆÆÆÆLP!!!
Avatar billede nicidem Nybegynder
17. juli 2002 - 16:08 #1
Altså du har kunnet opdatere det førhen?
Avatar billede lone.j Nybegynder
17. juli 2002 - 16:20 #2
Ja, under Win. 98, men jeg har en ven der også køre win 2k, og han har ingen problemer, så jeg forstår det ikke!
Avatar billede nicidem Nybegynder
17. juli 2002 - 16:43 #3
Jeg har personligt Norton Antivirus 2002, på min windows 2000 maskine...
Og det virker helt fint med Update osv...
Men hvis du ikke finder et svar herfra, syntes jeg du skulle kontakte Symantec ( www.symantec.com )!
Avatar billede lone.j Nybegynder
17. juli 2002 - 16:50 #4
Det tror jeg at jeg vil. tak for hjælpen.
Avatar billede nicidem Nybegynder
17. juli 2002 - 17:05 #5
Ikke for at gøre dig bange, men det kunne eventuelt være en virus der har ødelagt Liveupdate...
Du kan prøve at køre en online scanning herfra:
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

Her er en virus definitions update til Norton Antivirus 2002: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/download/us-files/0716i32.exe

Hvis du engang formaterer og geninstallerer win 2000, så prøv at installere det igen! Der ligger muligvis noget på computeren som er i konflikt med Norton Antivirus 2002...
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. juli 2002 - 21:36 #6
Eller hent den nyeste version af Live Update fra www.download.com.
Avatar billede lone.j Nybegynder
17. juli 2002 - 21:47 #7
jeg har ikke genistalleret win 2000, men startede med at købe og installere virus programmet i en brugt computer, hvor jeg kørte med win 98.
den gamle maskine var noget bras .
jeg har derfor købt en ny computer og nye programmer på nær virusprogrammet (som er blevet geninstalleret) og programmerne/installationerne til : mus,tastatur,scanner,printer.
og kan derfor ikke forstå at jeg ikke kan opdatere virus progammet (da man jo stadigvæk kun kan købe samme version nu)
Avatar billede nicidem Nybegynder
17. juli 2002 - 21:49 #8
http://download.com.com/3000-2248-7811442.html?tag=lst-0-1
Prøv lige at hente Live Update, som gouldduck siger...
Avatar billede lone.j Nybegynder
17. juli 2002 - 21:56 #9
ok, det prøver jeg.
endnu engang tak for hjælpen.
Avatar billede nicidem Nybegynder
17. juli 2002 - 22:00 #10
Så lidt og selv tak!
Men det kan jo næsten være det samme, når vi ikke kan løse problemet... =)
Avatar billede lone.j Nybegynder
17. juli 2002 - 23:20 #11
beklager !!
Men det hjalp ikke at køre den downloads du foreslog.
jeg har lige kørt det igennem og derefter prøvet at opdatere på normalvis og den kunne ikke klare det hele kun ca. 1000 KB .
Så der er langt til de 6346 KB som manglede.
Avatar billede nicidem Nybegynder
18. juli 2002 - 00:28 #12
Prøv at genstarte og så det første du gør er at opdatere norton AV...
Det skal jeg af og til med windows update...
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. juli 2002 - 06:39 #13
Afinstallere og geninstallere. :)
Avatar billede ole_c Nybegynder
18. juli 2002 - 09:35 #14
Et helt tåbeligt og vildt spørgsmål!!
Kan det have noget med internetudbyderen at gøre?
En dårlig forbindelse eller lignene???
Avatar billede ole_c Nybegynder
18. juli 2002 - 22:07 #15
Til nicidem. Lones maskin er sprit ny! Harddisken var ikke en gang formatteret, da Win2k blev installeret.
Bootede fra cd.
Så jeg tror ikke at det handler om en virusinfektion!
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. juli 2002 - 22:50 #16
Ja, det kan vel godt have noget afgøre med at din internet udbyder har problemer med at kontakte update serveren. Men jeg tvivler på at problemet ligger der - men kan jo aldrig sige aldrig. :)
Avatar billede lone.j Nybegynder
18. juli 2002 - 22:57 #17
Hurra. da jeg loggede på i dag , kom mit virus program på banen og sagde at det ville opdateres og den klarede det.
Den ville slet ikke i går.
Tusind tak for rådene alle sammen.
Avatar billede ole_c Nybegynder
20. juli 2002 - 20:19 #18
Herligt!