Avatar billede linform Nybegynder
17. juli 2002 - 14:27 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

ADSL-adgang i LAN via switch

Hvor ligger fejlen når jeg fra den ene PC'er ikke kan få internetadgang med f.eks. IExplorer ?
Når jeg PING'er www.dr.dk fås fejl (ukendt vært) men når jeg pinger 129.142.20.35 (der er IP-adressen på dr.dk) så er alt OK ! ??

Der er win98 2.udg.
IE 5.5

Den anden PC'er i netværket er OK
Forbindelse mellem de to PC'ere er OK
Avatar billede goatshrine Nybegynder
17. juli 2002 - 14:29 #1
har du skrevet dns ind på den anden?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juli 2002 - 14:29 #2
har du huske DNS'erne!
det  lyder som en DNS fejl!
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2002 - 14:30 #3
Du mangler nok DNS på den Pc
Hvis den ik' henter automatisk, skal du indtaste dem
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2002 - 14:31 #4
ekko :o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juli 2002 - 14:33 #5
DNS'en skal bruges for at kunne omdøbe www.dr.dk til 129.142.20.35
Avatar billede goatshrine Nybegynder
17. juli 2002 - 14:33 #6
jeg er den hurtigste :D
2 seks hurtigere muhahahah :)
Avatar billede linform Nybegynder
17. juli 2002 - 14:36 #7
Jeg har prøvet med DNS'er - det virker ikke. Det skulle jo ogå kunne foregå automatisk.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juli 2002 - 14:39 #8
oki..
hvilket udstyr har du?
ADSL router eller modem?
hvis modem, har du fast eller 2 dynamiske IP'er?
Hvilken udbyder har du? TDC, Cybercity?
Avatar billede goatshrine Nybegynder
17. juli 2002 - 14:40 #9
prøv at taste alt ind manuelt.
det er som regel lidt bedre :)

ellers så prøv at køre en ipconfig /all i en promt og se din dns (winipcfg for win98)
Avatar billede linform Nybegynder
17. juli 2002 - 14:43 #10
Jeg har ADSL-router, udbyder er TDC
2 dynamiske IP'er
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juli 2002 - 14:47 #11
og du er 100% sikker på at du får en IP, gateway, DNS osv..
check evt. om DNS'en er ens på begge PC'er (bruge goatshines, metode)

du kan ikke taste den fast ind, da den køre DHCP med dynamisk
Avatar billede linform Nybegynder
17. juli 2002 - 14:48 #12
UPS - der står i udskriften fra winipcfg, at WINS Proxy er slået fra og NetBIOS-navnefortolker ikke bruger DNS !
Er det her hunden ligger begravet ? Hvor ændres dette ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juli 2002 - 14:49 #13
jeg tvivler på at TDC bruger WINS, og det er WINS der bruger NetBIOS
Avatar billede goatshrine Nybegynder
17. juli 2002 - 14:51 #14
indtast din ip information manuelt. så slipper du for ting som dette :)
Avatar billede linform Nybegynder
17. juli 2002 - 15:21 #15
Jeg har prøvet med faste ip-adresser - det hjælper ikke
DNS og WINS heller ikke !

TDC bruger DHCP til wins-navnefortolker - så den var / er nu igen slået til

Men - noget med DNS må der jo være galt når det er ok at pinge med 129.142.20.35 men ikke "ping www.dr.dk"
Avatar billede linform Nybegynder
17. juli 2002 - 15:43 #16
Jeg har nu lagt en fast DNS-serveradresse ind (den primære - før blev brugt den sekundære fra TDC)
Nu kan PC'en pinge både med www.dr.dk og Ip-adressen !
Men IE 5.5 kan stadig ikke køre !  Hvorfor virker det i MS-DOS og ikke under win ?
Avatar billede wise Seniormester
17. juli 2002 - 15:46 #17
kan du med IE kommer på sider hvis du skriver IP'en?
Hvilken fejl kommer IE med?
Avatar billede linform Nybegynder
17. juli 2002 - 16:05 #18
Nej ! Den kommer med fejl ".. kunne ikke åbne søgesiden"
Avatar billede linform Nybegynder
17. juli 2002 - 16:06 #19
P.S.
Jeg har tidliger (som noget af det første - prøvet at geninstallere IE - nu er det version 6.0)
Avatar billede linform Nybegynder
17. juli 2002 - 16:47 #20
Status:
ping er ok med IP-adresse fra MS-DOS
ping er ikke ok med domaine-navn fra MS-DOS
IE6.0 er ikke ok med hverken IP eller domaine

Hvis DNS-server sættes fast til den primære DNS for T.D.C, kan man pinge både med IP og navn. IE6.0 hviker ikke her med IP og navn.

Snakkes ved i morgen ?
Avatar billede zorro4ever Nybegynder
17. juli 2002 - 23:23 #21
Hvis du har installeret en firewall på den ene pc, så prøv at "slukke" den eller evt. afinstallere den.
Avatar billede goatshrine Nybegynder
18. juli 2002 - 08:05 #22
gå i funktioner/internetindstillinger/forbindelser/Lan-indstillinger og sørg for at der ikke er sat hak i nogle af felterne.

prøv eventuelt at køre funktioner/internetindstillinger/forbindelser/indstil det er den guide der sørger for at din PC kan fatte internet forbindelse :)
Avatar billede linform Nybegynder
18. juli 2002 - 12:18 #23
Firewall er afinstalleret - ingen forbedring.
LAN-indstilliger er geninstallaeret flere gange  - ingen forbedringer (Det forklarer heller ikke, at det både er i IE 5.5 og i DOS via ping der ikke kan fåes forbindelse)
Avatar billede linform Nybegynder
18. juli 2002 - 13:55 #24
Det var alligevel Firewallen - Den var ikke afinstalleret korrekt !
Tak for hjælpen Alle
Point til zoorro4ever