Avatar billede chrille Nybegynder
17. juli 2002 - 14:21 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Varför??

får detta felmeddelande varje gång som jag försöker uppdatera eller lägga till en post...!

HTTP 500.100 - Internt serverfel - ASP-fel
Internet Information Services

--------------------------------------------------------------------------------

Teknisk information (för supportpersonal)

Feltyp:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Operationen måste använda en fråga som kan uppdateras.
/Mokos/admin/ENews/sql.asp, line 61

tabellen finns och det fungerar när jag publicerar sidan till en annan webbserver!!
Avatar billede nak-m Nybegynder
17. juli 2002 - 14:24 #1
haha hva sir' du?
Avatar billede keysersoze Guru
17. juli 2002 - 14:25 #2
databasen ligger formentlig i en mappe hvor der iIKKE er skriveadgang...

du har formentlig fået tildelt en speciel mappe på serveren hvori der er skriveadgang, og det er der den skal ligge
Avatar billede chrille Nybegynder
17. juli 2002 - 14:31 #3
näpp..databasen är inte skrivskyddad på något sätt....inte heller katalogen den ligger i!! detta har fungerat lokalt annars..men nu kör jag IIS 5.1 i windows XP.. är det några speciella inställningar jag måste göra i IIS för att få det att fungera??
Avatar billede keysersoze Guru
17. juli 2002 - 14:38 #4
jeg har ikke sagt at databasen er skrivebeskyttet - jeg sagde at MAPPEN var skrivebeskyttet...

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q175168
Avatar billede a1a1 Novice
17. juli 2002 - 14:42 #5
det er dine skrive retighedder den er gal med....

Du skal sørge for at IUSER_<MASKINENAVN> har fuld adgang til mappen

fejlen hedder på engelsk "Operation must use an updateable query" du kan finde masser af ligende spørgsmål....

Microsoft:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q175168

google søgning:
http://www.google.com/search?q=Operation+must+use+an+updateable+query&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=

:)
Avatar billede a1a1 Novice
17. juli 2002 - 14:42 #6
;o)
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
17. juli 2002 - 15:06 #7
forbandede øresundsbro...
Avatar billede chrille Nybegynder
17. juli 2002 - 15:21 #8
tackar A1... Jag tror att du har något där... jag fick samma felmeddelande i windows 2000 som då var engelsk!!! jag skall kolla detta!!

m.v.h.
::Christian::
Avatar billede chrille Nybegynder
17. juli 2002 - 15:23 #9
<jeg var gangsta>

???????
Avatar billede a1a1 Novice
17. juli 2002 - 15:29 #10
det er bare bra :o)

tak for points...:)
Avatar billede keysersoze Guru
17. juli 2002 - 15:30 #11
erhm... hvor er det lige at hans svar - som i øvrigt er det samme som mit - er bedre end mit?
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
17. juli 2002 - 15:37 #12
chrille > det var en joke :)
Avatar billede a1a1 Novice
17. juli 2002 - 15:42 #13
tja, måske fordi jeg forklarede lidt mere
Avatar billede chrille Nybegynder
17. juli 2002 - 15:47 #14
jeg var gangsta > OK =0)

A1 > Jag hoppas att jag kan ändra inställningarna, det står som anonym inloggning IUSER_<DATORNAMN>, men jag vet inte riktigt hur jag ställer in fulla rättigheter i XP??

Keysersoze > A1 svar var helt korrekt, det var inte några skivskydd det var fråga om utan mina rättigheter i webbservern, dessutom bifogade han ett par riktigt bra länkar som gav mig utförlig information om hur problemet uppstår och hur det åtgärdas! No hard feelings!!?
Avatar billede keysersoze Guru
17. juli 2002 - 16:05 #15
lidt har man da også lov til at tænke... i første omgang sagde du at du flyttede det til en ANDEN webserver og du lød dermed som om du sagde at det virkede lokalt men bare ikke på det webhotel som siden skulle ligge på. Og var dette korrekt kan du på ingen måde gå ind og ændre rettigheder for nogle mapper.

da du så sagde det som det var (altså forklarede at det var lokalt og ikke på en webserver som dit oprindelige som. lød på) kom jeg med linket til løsningen - det samme som det andet svar. Den eneste forskel var at der her var en overstættelse med, og mener du at _det_ er en god forklaring kan jeg da give den den på dansk, tysk og fransk også... så har du da lidt mere at gå ud fra.

linket hvad angår google, så kan jeg komme med mange flere - men hvorfor søge på google når "ophavsmanden" bag problemet har en udemærket forklaring?
Avatar billede keysersoze Guru
19. juli 2002 - 12:59 #16
?
Avatar billede chrille Nybegynder
20. juli 2002 - 03:19 #17
Ok! Jag kan ge dig rätt på så mycket att du faktiskt hade samma länk som A1 hade... problemet var bara att jag missade ditt inlägg helt, med tanke på vad A1 hade skrivit som svar så var det "huvudet på spiken" så att säga. därför kollade jag inte vidare. Men en sak måste jag dock tillägga, A1 gav mig ett 100% rätt svar medans du fortsatte att "dilla" om Skrivskydd... det var ju inget skrivskydd... det var ju mina rättigheter..
om du så desperat vill få poäng i fortsättningen så får du väl lära dig att skriva lite utförligare!!
Avatar billede keysersoze Guru
20. juli 2002 - 10:13 #18
skrivebeskyttet/rettigheder går ud på et - det kan siges på denne måde; rettighederne var sådan sat op, at mappen databasen lå i vare skrivebeskyttes... og det er jo ikke engang løgn.

databasen kunne også være skrivebeskyttet - men det snakkede jeg på intet tidspunkt noget om

jeg er ikke desperat efter point og du/a1 kan bare beholde pointene - hader bare at folk misser indlæg eller overser korrekte ting...