Avatar billede rootie Nybegynder
17. juli 2002 - 13:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problem med noget installation

Dav, jeg har et mindre problem.
Mine drev virker ikke osv. Så ville jeg lave noget repair af mit windows...Men et eller andet gik i kage...Og nu hvergang jeg starter op så skal jeg vælge mellem Win2k eller Win2k installation.....Hvordan for jeg det væk så den kun starter op i win2k??
Altså...Det er det der installation jeg vil have væk.

På forhånd tak =)
Avatar billede thsn Nybegynder
17. juli 2002 - 14:08 #1
find filen boot.ini og fjern den linie der omhandler inst..
Avatar billede rootie Nybegynder
17. juli 2002 - 14:13 #2
Hvor er den fil henne?
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juli 2002 - 14:14 #3
boot.ini er en skjult fil der ligger på C:\
Avatar billede rootie Nybegynder
17. juli 2002 - 14:19 #4
Inde på C drevet?!?
Jeg kan ikke se den der inde....Har sat den til at vise Skjulte foler og mapper
Avatar billede thsn Nybegynder
17. juli 2002 - 14:20 #5
har du også sat den til at vise systemfiler...
Avatar billede rootie Nybegynder
17. juli 2002 - 14:20 #6
¨Når jeg søger efter filen siger den, den ikke eksistere
Avatar billede rootie Nybegynder
17. juli 2002 - 14:25 #7
Jæp, det gjorde trikket....Hvad skal jeg slette Hel præsist?
Avatar billede thsn Nybegynder
17. juli 2002 - 14:34 #8
det afhænger lidt af hvad du har stående det der skal være tilbage er dette

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
"hernede kunne der så stå et eller andet med installation af win 2000"

og det er dette jeg vil tro skal slettes det er nemlig her at ens valgmuligheder står hvis man har flere operativsystemer...
ellers kan du sende mig en kopi af din boot.ini så skal jeg se på det
Thomas.Bredahl@roth-scandinavia.com
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. juli 2002 - 14:36 #9
Højreklik på denne computer -> egenskaber -> advanseret -> opstart  og gendannelse ... sæt den til Windows 2000 og sæt timeout på 0 sekunder. Eller fjern hakket i "vis liste....".
Avatar billede rootie Nybegynder
17. juli 2002 - 14:43 #10
ok...tak goulduck, det gjorde trikket...pointne går til dig :)
Avatar billede rootie Nybegynder
17. juli 2002 - 14:43 #11
Så hvis du lige fyre et svar af er den helt tip top
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. juli 2002 - 22:10 #12
Lækkert ... det er bare min point dag i dag!.

Tak. :)
Avatar billede rootie Nybegynder
17. juli 2002 - 22:18 #13
Det var så lidt :)