Avatar billede bernz Nybegynder
17. juli 2002 - 13:46 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvilket 4200 ?

Jeg skal til at købe et nyt grafikkort og er, som så mange andre, faldet for det herlige GeForce 4 TI 4200. Ville lige høre om der var nogle der havde en test med en masse 4200 mod hinanden... Ved ikke helt hvad jeg skal vælge, men er rimelig sikker på at jeg denne gang holder mig væk fra Palit "skod-kort" Daytona ;(

Kunne egenligt også godt tænke mig at høre nogle af jeres meninger om disse kort?

MVH. BeRnZ

//Over and out
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
17. juli 2002 - 13:52 #1
Her har de en stor test: http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/02/03/16/6491989

Jeg ville nok vælge nVidea, det er verdens største producent af grafikkort.

Mvh, Martin
Avatar billede bernz Nybegynder
17. juli 2002 - 13:56 #2
Jow, jeg havde nu også forestillet mig at det skulle være med nVidia-chippen, nu hvor det er et 4200 jeg har kigget på... Det var mere hvilken producent af kortet, ikke chippen... ;D
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juli 2002 - 13:57 #3
mhoffmann =>nvidia laver kun chippen (Geforce chippen)
Avatar billede goatshrine Nybegynder
17. juli 2002 - 13:59 #4
Asus er kendt for at leverer et godt kort.
Jeg køber altid selv Asus.
Men Palit Microsystems Daytona GeForce4 Ti 4200 TV-Out ligger jo nok ikke nr på edbpriser.dk for ingenting.

Jeg kender et par stykker der har købt kortet og de er fuldt tilfredse med det. Det kan nemlig overclockes en del.

mit råd er dog stadig Asus.
Avatar billede bernz Nybegynder
17. juli 2002 - 13:59 #5
Jeg er hurtigere end min skygge, rkhdk ;D
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juli 2002 - 14:01 #6
bernz => nope, mit internet skodder iøjeblikket.. ;o)
Avatar billede bernz Nybegynder
17. juli 2002 - 14:09 #7
rkhdk: Æv... heh...
Avatar billede bernz Nybegynder
17. juli 2002 - 14:17 #8
goatshrine: Tænkte også på et ASUS! Hvordan køre dit kort i forhold til dine venners Palit?
Avatar billede goatshrine Nybegynder
17. juli 2002 - 14:22 #9
Jeg har et ASUS GF 3 deluxe og det kører perfekt i alle spil (også nye spil), en af mine venner har lige købt ASUS GF4 ti4600 og det kører suverent godt.
Jeg kender ikke nogen presice tal på Palit's ydeævne, men vi snakker i hvertfald ikke om mere end +-10%.
Asus står jo også for kvalitet. Det kan man jo også vægte med.
Med Asus gfx kort får man altid en masse software med, hvis du er interesseret i det.

Det er nok nemmere at optimere dit Asus kort da der også er mange andre der har det og derfor er der mere info om det på nettet.

Hvis du har pengene i orden så ta Asus, hvis du gerne vil spare nogle penge så Palit.
Avatar billede bernz Nybegynder
17. juli 2002 - 14:31 #10
Goatshrine: Yearh tænkte på det samme... Også får man jo også TV-In/Out med... Men ville nu gerne se nogle test...
Avatar billede goatshrine Nybegynder
17. juli 2002 - 14:36 #11
Avatar billede bernz Nybegynder
17. juli 2002 - 15:12 #12
Mener med G4 TI 4200 mod hinanden... Så jeg kunne se hvilken producent der er hurtigst, og sammeligne med prisen og de ekstra ting man får med... ;D
Avatar billede intel4004 Novice
18. juli 2002 - 10:37 #13
Jeg er selv ved at opgradere grafikkort og har altså bestilt et Daytona G4 TI4200 fordi det var så frygteligt billigt.

Men er det virkelig noget lort?? Jeg sidder i øjeblikket og bliver svimmel i hovedet af at se spil i 800x600 hakke fordi jeg har et gammelt TNT2 Ultra...

Jeg skal vel opgradere uanset hvad?? Men er daytona/palit noget L*RT og hvis ja: hvorfor???

Intel4004
Avatar billede bernz Nybegynder
19. juli 2002 - 04:40 #14
Jeg har selv lige haft et Palit Daytona GeForce 3 TI 200, og der var ik andet end probs. med bølger på skærmen, kompabilitetsproblemer osv. osv.
Det skyldes vel at Palit bygger deres kort på billigdele/skoddele, på den måde den lave pris og de mange problemer...
Jeg skal ik kunne sige at problemer er overført fra GF 3 til GF 4, men min støtte får de sq ALDRIG igen!

Ville blive meget glad hvis der var nogle der havde en test af ASUS kortet!
Avatar billede intel4004 Novice
19. juli 2002 - 11:29 #15
Wow!

Altså jeg må sige at jeg er meget positiv overrasket. Jeg spillede før demoen af Return to castle wolfenstein og tog jeg nogle screenshots af spillet på TNT2. Jeg havde disablet nogle få ting men tog dem i 1600x1200(det hakkede).

Men på G4 TI4200 ser det hele meget anderledes ud. Jeg satte først alt til high quality og Triliniar textures(det kan TNT2 ikke klare). Jeg anede ikke spillet havde de detaljer wow! Og da jeg satte noget ekstra på med noget lys blev spillet nærmest levende... Vildt!
F.eks. vidste jeg ikke at der var spindelvæv nogle steder og pludselig er der ild i faklerne rundt i slottet...

Indtil videre er jeg kun tilfreds, men man får kun hvad man betaler for ved Palit. Jeg fik et kort plus en cd med drivere som var ældre end dem jeg havde installeret...

Nu mangler jeg bare nogle ordentlige spil - men selv i SOF1 er der forbedring. Quake 3 kører flydende i 1600x1200 med alt sat til...

Intel4004
Avatar billede goatshrine Nybegynder
19. juli 2002 - 13:45 #16
bernz>
Jeg er ret sikker på at kortet er det samme chippen bliver bare skiftet ud.
Brug det link jeg smed til at bedømme dit mærke og jeg vil næsten garanterer dig at det er det samme med ti4200.