Avatar billede zes Nybegynder
21. august 2000 - 15:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

remote access

Kender I den med forældrene som køber deres livs første pc i en alder af 60 år og ustandseligt laver \"ulykker\". Jeg søger et program, som gør mig istand til at logge på deres maskine via modem.
Avatar billede strych9 Praktikant
21. august 2000 - 15:30 #1
Jeg foreslår Symantec pcAnywhere. Jeg har selv brugt det og det virker over modem forbindelser og giver dig 100% adgang til deres maskine. - Selv ctrl + alt + delete tastetryk kan man sende over netværk med det.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
21. august 2000 - 16:38 #2
PcAnyware er ikke freeware, men der er et
program som er freeware det hedder
VRC - visual remote control.
Programmet er fint.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2000 - 17:09 #3
VRC er det ikke bøvlet at bruge?

Jeg bruger et pogram til dette formål som hedder Desktop Delivery. Du har hele desktoppen på den computer, som du skal ind på foran dig på skærmen. Endvidere kan man følge med på skærmen hvad der sker. Hvis der så også er installeret EditPad på den PC\'er som du skal fjernstyre, så er det muligt at skrive til dem, som sidder ved PC\'eren på en meget nem måde, da EditPad ligger i systray. Har de en kraftig maskine, så kan man samtidig med bruge FireTalk som talekomunikation.

Har serviceret flere PC-er med  Desktop Delivery som er freeware program. Kan downloades fra www.winfiles.com

Så er der også lige VNC quick Desk som frit kan hentes fra http://www.gtgbankenservice.de/downloads/vncqd/english/default.htm . Dette program er nyt for mig. Jeg har ikke haft mulighed for at teste det endnu.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2000 - 17:12 #4
Jeg vil gerne medvirke i en test hvis du skulle være interesseret, inden du går i krig med dine forældres PC. Vi kan jo starte med DD. Du kan kontakte mig via ICQ, FireTalk eller e-mail. Se minisite på eksperten.
Avatar billede tommyv Nybegynder
21. august 2000 - 18:18 #5
kharder>> Ved du om Desktop Delivery virker med Eicon DIVA?
Avatar billede lrj Nybegynder
21. august 2000 - 23:44 #6
tommyv - Eicon DIVA - det er modemmet, right? Så længe det er en alm. internet-forbindelse (tcp/ip) er det intet problem at fjernstyre computeren. Modemmet er irrelevant, bare det fungerer korrekt. Det er det fede ved internettet :o)
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2000 - 23:57 #7
Det der kan stoppe DD for at virke er en FireWall. Jeg har f.eks. været udsat for, at jeg ikke har kunnet komme ind på en computer med ZonaAlarm. Der skal ejeren have sat ZonaAlarm op til at acceptere acces ude fra med DD eller skal FireWall være slået fra i den periode, som det står på. Internetforbindelse skal helst køre over minst 56 k modem. Der går det bedst, men jeg har prøvet via 28.8 k hvor det også har kunnet lade sig gøre.
Avatar billede lrj Nybegynder
22. august 2000 - 00:09 #8
Over 28.8 K modems virker det skam - det går bare UFATTELIGT langsomt. I VNC kan man skrue ned for antallet af farver. Desuden kan det anbefales at den computer man vil fjernstyre ikke kører for høj skærmopløsning, ikke har noget baggrundsbillede, og ikke har nogen ikoner der blinker, smarte effekter på skærmen eller lignende. Så er der så lidt data som muligt der skal igennem \"hullet\".
Avatar billede isachs Nybegynder
22. august 2000 - 00:13 #9
VRC jeg tror I mener VNC. Det er et freeware program og det virker fint. Jeg bruger det til at gå ind på vores NT-server hjemmefra. Ikke for de større ting. Men i går sad jeg f.eks. og oprettede 8 nye brugere m.m. Se mere på:
www.uk.research.att.com/vnc
Avatar billede isachs Nybegynder
22. august 2000 - 00:18 #10
VNC består af en serverdel, der ligger på den maskine du vil arbejde på, og en viewerdel, (den kan ligge på en diskette) på den maskine du sidder ved, som du bruger til at logge på fjencomputeren med. Det er absolut anvendeligt.
Avatar billede lrj Nybegynder
22. august 2000 - 00:36 #11
Rent faktisk kører VNC også en Java-server som du kan logge på ved at gå ind på http://server-ip\'en:5800 - så slipper du endda for at skulle installere en klient på din maskine. Ganske stort :)
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2000 - 02:05 #12
http://server-ip\'en:5800 Lyder interessant, men adressen virker da ikke, Hvad skal der installeres? og hvordan?
Avatar billede tommyv Nybegynder
22. august 2000 - 09:50 #13
lrj>> Jo, det er modemmet, men jeg spørger fordi jeg har prøvet med pcAnywhere, og det var ingen succes. Det kan nu også være, det var fordi jeg prøvede at lave en direkte forbindelse, og ikke via Internet.
Avatar billede lrj Nybegynder
22. august 2000 - 15:34 #14
PcAnywhere er generelt ikke særlig imponerende.. VNC er klippe-stabilt og faktisk ganske hurtigt.

Kharder>> At adressen ikke virker skyldes at du skal bruge ip\'en på den maskine du vil fjernstyre. Denne kan fx. findes ved at computeren der skal fjernstyres går online, starter winipcfg, skriver ip\'en ned i en mail og sender den til personen som skal fjernstyre maskinen. Det er vist den nemmest metode. De færreste har jo fast IP.

Der skal ikke installeres noget ekstra, ud over at VNC-serveren skal hentes og startes (1 exe-fil!!!). Så skal der sættes et password. Sørg for dette er \"sikkert\", da man jo får fuld kontrol over maskinen når det indtastes. Så kører den lille http-server og man kan også bruge klient-programmet til at styre maskinen med.