Avatar billede aspii Nybegynder
16. juli 2002 - 16:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Script til daglig kopiering af data

Hej ..

Da jeg ikke har kunnet finde nogen løsning på følgende problem: http://www.eksperten.dk/spm/235642 vælger jeg her en lidt anden indgangsvinkel til problemet.

Kan man lave et script som kører dagligt, og som tager kopi af alle data fra et mappet drev til et lokalt drev, som skal køre på serveren?

Det kan jo bare være en .bat fil eller noget i den retning, som kører eks hver dag kl. 20.
Avatar billede dank Nybegynder
18. juli 2002 - 22:09 #1
skal det være *alle* data - ikke bare konfigfiler m.m. ?
Avatar billede aspii Nybegynder
21. juli 2002 - 14:38 #2
Det skal være alle data på et bestemt mappet netværksdrev.

Jeg har fundet AlmerBackup - men det er desværre ikke gratis, så jeg håber at der findes noget i samme stil, som er freeware.
Avatar billede dank Nybegynder
21. juli 2002 - 17:32 #3
ohh sorry.. havde ikke lige set at jeg var havnet i Win kategorien.. jeg er linixnerd - har intet forstand på windåser :)

"Jeg har fundet AlmerBackup - men det er desværre ikke gratis,"....

Derfor at jeg er Linuxfreak :-)
Avatar billede aspii Nybegynder
24. juli 2002 - 18:55 #4
Sikke dog en god ide at være! ;)

Har du evt. nogen kontaktopl. da vi selv har en linux fil-server stående, som vi ikke kender så meget til endnu, så vi måske kunne trække lidt på noget support. :)
Avatar billede dank Nybegynder
24. juli 2002 - 19:03 #5
Jada.. du kan kontakte mig på michael@1go.dk
Avatar billede been Nybegynder
02. august 2002 - 18:12 #6
http://ceren.digitalrice.com/

Der ligger et gratis backup software der virker.

Eller kan du vel nemt vha af en .bat el. .cmd fil og gode gamle xcopy sammen med at el. winat lave noget der virker ret nemt.
Avatar billede aspii Nybegynder
05. august 2002 - 18:01 #7
OKI .. takker ..

Er der nogen der vil svare, så jeg kan lukke?
Avatar billede been Nybegynder
05. august 2002 - 18:42 #8
Her er et svar, var der noget du kunne bruge ?
Avatar billede aspii Nybegynder
20. august 2002 - 15:41 #9
Jeg blev lidt klogere, og vil beholde dit link til senere brug.

Indtil nu bruger vi AlmerBackup til at kopiere data'erne, hvorefter Backup Exec tager backup..

Tak skal du / i have.