Avatar billede wegge Nybegynder
16. juli 2002 - 01:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

bios netboot hvordan bærbar x21

hvordan kan jeg boot over netværk - hvordan skal min bios være for at det virker og hvad skal der ellers gøres for at det kører - jeg har kun et cdrom drev med indstikskort, så det kan jeg ikke bruge før der bliver installeret et styresystem - håber at der er nogen der kan hjælpe!!!! jeg har en ibm x21...
Avatar billede wegge Nybegynder
16. juli 2002 - 01:08 #1
skal lige siges at det selvfølgelig er en bærbar
Avatar billede jimse Nybegynder
16. juli 2002 - 03:18 #2
Du skal bruge en bootdisk med netunderstøttelse som kan hentes her:
http://www.bovistech.com/tcpip.htm
Den side du kommer ind på indeholder disk til tcp/ip netværk men klikker du på bootdisk så er der også understøttelse til andre netværksprotokoller.
Avatar billede wegge Nybegynder
16. juli 2002 - 07:48 #3
Ja det er også meget godt - men som jeg skrev er det en x21, hvor der ikke som standard findes cdrom eller diskdrev til - altså jeg har ikke mulighed for at sætte en diskette til - kun mulighed for at bruge netværket....
Avatar billede mini-me Nybegynder
17. juli 2002 - 11:53 #4
wegge : Kan du i biosen ikke sætte den til at boote på netværket??
Avatar billede wegge Nybegynder
01. august 2002 - 01:38 #5
det viste sig at være et defekt netkabel i maskinen - men tak for svarerne