Avatar billede claus_w Nybegynder
15. juli 2002 - 13:39 Der er 9 kommentarer

Adobe Distiller

Hej eksperter

Fra et program udskriver vi til Adobe Distiller for derved at få udskriften i PDF-format. Problemet er at dette program udskriver dokumentet over flere omgange. Dvs. den laver omkring 8 printerjobs. Når Adobe Distiller modtager disse jobs bliver der så lavet en PDF-fil af hvert enkelt job og ikke af hele dokumentet.

Som det er nu sidder vi med hvert enkelt af disse 8 PDF-filer og sammensætter disse til ét dokument, men dette tager desværre en del tid.

Findes der en måde vi kan simplificere denne proces? Ved f.eks. at lade Adobe Distiller lave et dokument over alt, det der i en vis tidsperiode, bliver sendt til Distiller?

På forhånd mange tak for hjælpen.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
15. juli 2002 - 13:41 #1
Det er ikke muligt at rette fejlen så tæt på kilden som overhovedet muligt, nemlig det program der sender filerne til Distiller?
Avatar billede claus_w Nybegynder
15. juli 2002 - 13:42 #2
Nej, det er det desværre ikke. Vi har ingen adgang til at ændre i den måde programmet udskriver på.
Avatar billede spe Nybegynder
15. juli 2002 - 14:05 #3
Hvilken slag dokument/fil taler vi om? Noget der eventuelt kunne hentes ind i et andet program hvori du godt ville kunne indstille hvordan udskriften foregår?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. juli 2002 - 14:54 #4
Hvis du lavet opsætningen i Adobe Indesign, så kan du eksportere hele dokumentet til en pdf fil. Derefter kommer der kun en printfil.

/per
Avatar billede leveller Nybegynder
15. juli 2002 - 15:35 #5
Er det FrameMaker i bruger?
Prøv evt. "save as" og vælg .pdf
Avatar billede claus_w Nybegynder
15. juli 2002 - 21:06 #6
Det er ikke Adobe Indesign eller Framemaker, eller noget andet kendt program. Det er et program specielt fremstillet til at generere en speciel slags rapport ud fra given data, og der er desværre ingen mulighed for at ændre den måde dette program printer på.
Avatar billede spe Nybegynder
15. juli 2002 - 21:59 #7
Tænkte det nok, derfor mit spørgsmål hvilken type fil taler vi om? Et format, der kunne hentes videre til et andet program som kunne håndtere det?
Avatar billede claus_w Nybegynder
15. juli 2002 - 22:23 #8
spe: nope
Avatar billede spe Nybegynder
16. juli 2002 - 00:33 #9
Lyder til at enten har programmørerne af programmet ikke lyttet ordentligt til jeres behov eller også har I ikke stillet de krav til programmet som I reelt har behov for.

Kan man på ingen måde gemme et dokument fra det speciele program som et flersidet dokument?

Man kan sikkert godt scripte sig ud af jeres problem men lyder somom det er en opgave for leverendøren af programmet at få styr på sagerne.