Avatar billede wackern Nybegynder
15. juli 2002 - 08:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

.???

Hey, Den laveste .??? i Kb Er ? er det .jpg ellr Bmp. ? Eller .PNG Eller .Gif ?!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. juli 2002 - 08:48 #1
Alt efter hvordan dit billede ser ud. Et Billede med mange detaljer er oftest mindst i jpg, hvor små "ikonbilleder" er i gif format.
Avatar billede friiser Nybegynder
15. juli 2002 - 08:54 #2
Næsten alle billeder på websites er gemt i -.gif da den har den hurtigste loadingtid.

~friiser~ http://www.radio-online.dk
Avatar billede speedy Nybegynder
15. juli 2002 - 09:14 #3
wackern>>
Generel regel:
Brug Jpg til fotos og brug gif til grafik/logo

Brug ALDRIG jpg til simpel grafik eller logo da det bliver meget grimt i kontrast-områderne. Dette kan ikke ses på foto hvorfor jpg bedst egner sig dertil.

/SpEeDy
Avatar billede wondergirl Nybegynder
18. juli 2002 - 13:22 #4
Jeg har lige åbnet et godt digitalt billede jeg har, og gemt det i 5 forskellige formater. Jeg sørgede for at resultatet blev hen af det samme ved dem alle, og resultatet blev:

1. Gif = 61,4 kb
2. Jpeg = 34,1 kb
3. Png-8 = 63,3 kb
4. Png-24 = 137 kb
5. Bmp = 791 kb

Så du burde bruge Gif eller Jpeg (kan også bruge Png-8) til dine billeder.

Photoshop har en udemærket funktion til at se størrelserne i KB på dine billeder, inden du gemmer dem, ved hjælp af sin "Save for web" funktion.