Avatar billede thedino Nybegynder
14. juli 2002 - 18:15 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

kan man ikke flytte ID fra exchange mail, til anden profil ???

Hejsa

Vi har en NT4 server, som har en Exchange server installeret.
Når man laver en profil i NT, er exchange sat op til at den samtidig skal lave en mailkonto som hedder brugernavn@domain.dk. Vi har så prøvet at knytte en gammel mailkonto over på et anden brugernavn, men får at vide at brugeren ikke har rettigheder til at bruge den mailkonto ??? Nogen der ved hvordan man binder et ID til et andet i Exchange ???

P.S. Vi har prøvet at lave en bruger der var administrator for at se om han så kunne bruge det andet ID, men igen får vi at vide at brugeren ikke har rettigheder til at bruge den mailkonto !!! hmm... Håber der en nogen der kan hjælpe med et svar, og hvis der er nogen der skal vide mere om vores opsætning, spørger i bare løs :))))

TheDino
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juli 2002 - 18:22 #1
du skal vel bare åbne exchange-admin og så under primær bruger...nederst på første faneblad...vælger du den nt-konto der skal have adgang.

Sådan er det i hvert fald i Exchange 5.5. Jeg har dog oplevet, at da jeg skulle ændre det tilbage igen, gik der et stykke tid, før ændringen trådte i kraft.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juli 2002 - 18:22 #2
Alternativt kan du lade feltet stå tomt og så under permissions liste hvilke brugere der skal have adgang.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juli 2002 - 18:30 #3
Der er dog en ting du skal være opmærksom på. En exchangekontos interne aliasnavn kan ikke rettes, det vil altid have det samme navn som den oprindelige konto, og det er bl.a. dette navn der logges. Det betyder at du kan rende ind i noget forvirring om mange år hvor alle har glemt hvad den oprindelige konto hed. Dette er kun et stort problem i store organisationer med mange brugerer, men noget man bør vide. Så vidt jeg husker kan du se dette aliasnavn under fanebladet avanceret i administrator programmet.

Mit råd er derfor, hvis du skifter kontonavn i NT, så opret en ny mailboks, overfør mails fra den gamle og slet derefter den gamle mailboks. Lidt mere besværligt på kort sigt, men kan rede dig for problemer på lang sigt
Avatar billede thedino Nybegynder
14. juli 2002 - 19:04 #4
Hej i 2...
Begge jeres foreslag er gode, så jeg har givet jer 75 point hver :)

Bufferzone kan du ikke lige kort fortælle hvordan du overfører mails fra gammel til ny konto ???

synes ikke jeg kan finde nogen god hjælpeside om exchange ude i den store www verden :(

TheDino
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juli 2002 - 19:09 #5
Du opretter først den nye NT konto.
Du sætter exchange kontoen (den gamle), således at den nye exchange konto ejer den.

Du åbner den gamle konto i f.eks. outlook, og eksportere al mail til en ekstern fil (.pst så vidt jeg husker)

Du åbner den nye exchange konto i din nye NT konto og importere mail fra den fil du lige har exporteret til. Herefter kan du slette den gamle konto
Avatar billede thedino Nybegynder
14. juli 2002 - 19:35 #6
Kanon... Tak for det...:)))

TheDino