Avatar billede paven21 Nybegynder
14. juli 2002 - 16:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formatering Af HD

Har købt en ny harddisk på 80 gb.
Har i forvejen en på 14 gb.
Det jeg godt kunne tænke mig var at flytte mine ting over på min nye 80 gb HD og så formatere windows som ligger på 14 gb HD.
Men hvordan formaterer jeg min 14 HD.?
Jeg har ikke særlig meget forstand på formateringer, og vil helst ik komme til at formaterer den anden ved en fejl.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juli 2002 - 16:29 #1
du skulle kunne smide din winxp cd i og boote på den. Du vil så få mulighed for at vælge hvilket drev du vil installere på og om det så skal formateres.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juli 2002 - 16:31 #2
og mht. at komme til at formatere den forkerte...du kan se størrelsen på den disk du vælger, så det kan ikke gå galt.
Avatar billede codie Nybegynder
14. juli 2002 - 16:32 #3
Først formaterer du den nye HD(når der ikke er noget på den) og så kan du ellers smide lige det du vil derover.. Efter det formaterer du bare den anden som du formaterede den første ;)
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juli 2002 - 16:34 #4
codie: det kommer så sandelig an på hvordan han formaterer den første. Gør han det fra Windows får han ikke lov til at formatere hd'en som windows ligger på.
Avatar billede paven21 Nybegynder
14. juli 2002 - 16:41 #5
hvad betyder at "boote på den"?
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juli 2002 - 16:45 #6
boote = starte

din originale winxp cd er boot-bar...dvs. hvis du indsætter den cd-rom drevet og genstarter eller tænder for pc'en, så starter installationen af sig selv. Alternativt skal man have en bootdisk og starte installation manuelt.
Når du tænder pc'en booter den på harddisken...dvs. starter windows. Når den booter på cd'en finder den ud af at den skal starte installationen.
Avatar billede codie Nybegynder
14. juli 2002 - 19:15 #7
Jeg mente jo så ude i BIOS.. :)