Avatar billede hiro Nybegynder
14. juli 2002 - 01:06 Der er 16 kommentarer

Genkend sprog

Er her nogen som kan genkende sproget som der bliver sunget på her:
http://www.newgrounds.com/portal/uploads/18000/18702_hyakugo.swf

hvis nogen ikke gider hente hele filmen, men bare vil have overskiften er det:
'hyakugojyuuichi'
Avatar billede codie Nybegynder
14. juli 2002 - 01:15 #1
Japansk ? Asiatisk ? ;)
Avatar billede codie Nybegynder
14. juli 2002 - 01:15 #2
Ellers er det finsk, er det !
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
14. juli 2002 - 01:21 #3
Det betyder 151 (hundredeénoghalvtres) men jeg har endnu ikke fundet ud af på hvilket sprog det er ....
Avatar billede bramming Nybegynder
14. juli 2002 - 01:26 #4
Det er ikke Japansk kan jeg konstaterre med overskriften.. d er er en gammel latinsk sang..! -

Mvh. Casper Bramming
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
14. juli 2002 - 01:30 #5
Latin? Galt nok, for den er lavet af en 14-årig amerikaner fra Massachusetts.
Avatar billede hiro Nybegynder
14. juli 2002 - 01:30 #6
fiskesuppe << og hvordan fandt du af at det betöd 151 ?

bramming << latinsk ? i mine örer lyder det nu ikke sådan, men jeg kan tage fejl. hvor har du den ide fra ?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
14. juli 2002 - 01:33 #7
hiro -> Gå ind på denne side og så efter hyakugojyuuichi (det er lige under overskriften "Don't miss that movie!"):

http://www3.telus.net/dkmiller/2001_04_01_news_archive.html
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
14. juli 2002 - 01:36 #8
Forklaringen på hvordan hyakugojyuuichi skal tydes findes her (det er sådan en sprog-side):

http://www.wikipedia.com/wiki.phtml?title=Number_names&action=edit
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
14. juli 2002 - 01:36 #9
<-- og der kan du også finde svaret på hvad det er for et sprog :)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
14. juli 2002 - 01:38 #10
Så JA det er japansk!
Avatar billede bramming Nybegynder
17. juli 2002 - 16:52 #11
.dette er ikke en japansk sang .. ude på altavista er der en ordbog som kan oversætte ord fra og på japansk..og d ord stemmer ikke ind i japansk.. det er latinsk...

Mvh. CAsper Bramming
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
18. juli 2002 - 05:03 #12
bramning -> Har du læst mit andet link? Der er en forklaring på hvordan hele det japanske talsystem fungerer og der er eksempler på hvordan man skriver forskellige tal og der er et eksempel med tallet 151 som hedder... - ja rigtigt gættet: Hyakugojyuuichi!

Det kan dog være at ordet kan betyde noget på BÅDE japansk og latin - men hvad betyder ordet så på latin iht. din Altavista-ordbog?
Avatar billede pryds Nybegynder
17. august 2002 - 01:01 #13
Fiskesuppe har ret, det _ER_ Japansk, og det er 100% sikkert. Jeg er selv for tiden ved at lære sproget.

Hey bramming>
Anata wa baka desu ka? ;) heh
Avatar billede bramming Nybegynder
05. september 2002 - 16:39 #14
pryds.... ney faha lag der nyu.... er du med så slpa af..!!!

He he selv"
>> Bramming