Avatar billede togchat.dk Nybegynder
13. juli 2002 - 11:13 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

ID tabel

Jeg har 4 db'er og den gang jeg lavede dem havde jeg ikke brug for en ID tabel, men det har jeg altså nu, problemer er: Hvordan sætter jeg den ind UDEN at slette noget af det jeg har i db'erne?

Det er nemlig ikke så sjovt at skrive 2-3000 records ind i db'erne bagefter.
Avatar billede nih Novice
13. juli 2002 - 11:20 #1
Lav en ny tabel (tabeler) ´som de skal se ud med ID felter.
Anvend derefter en
INSERT INTO nytabel(feltnavne)
SELECT * FROM gammeltabel

Niels
Avatar billede terry Ekspert
13. juli 2002 - 11:32 #2
You add a field in the table in design view and make it an autonumber.
Access will put an ID in the existing fields for you!
Avatar billede nih Novice
13. juli 2002 - 11:38 #3
Jep Terry, but why make it simple when you can do it difficult.

;o) Niels
Avatar billede terry Ekspert
13. juli 2002 - 11:41 #4
:o)
Not on you summer break yet Niels? I still have a few weeks before I'm off :o(
Avatar billede togchat.dk Nybegynder
13. juli 2002 - 11:42 #5
Tak for det, men nu har jeg ikke rodet med access i laaaaaaaaaang tid, så ka' ik' huske hvordan man laver AutoNumber :D  Har mest brugt MySQL det sidste stykke tid. Kan i hjælpe mig med det? Så få 75 point hver :)
Avatar billede nih Novice
13. juli 2002 - 11:46 #6
Min sommerferie er over, så jeg jeg har en god brugt ferie til salg.

mht pts, er Terry's svar det korrekte
tabeldesign - nyt felt - autonummer - tryk på nøgleikonet

Niels
Avatar billede terry Ekspert
13. juli 2002 - 11:50 #7
In the Access database (via) Access do as Niels says!
If you dont have Access then you can send the dB to terry@santhell.dk and I will make the ID fields for you. I need to know which tables need altering!
Avatar billede togchat.dk Nybegynder
13. juli 2002 - 11:55 #8
Tak for hjælpen begge 2 :)  Æhm...Niels lav lige et svar i stedet for en kommentar, så kan du også få point ;)
Avatar billede nih Novice
13. juli 2002 - 11:58 #9
takker
Avatar billede togchat.dk Nybegynder
13. juli 2002 - 12:05 #10
Sådan :) Cya
Avatar billede terry Ekspert
13. juli 2002 - 12:08 #11
Mange tak :o)
Avatar billede nih Novice
13. juli 2002 - 12:16 #12
Hi terry

Hvad vil du gi' for 20 point ????

;o)
Avatar billede terry Ekspert
13. juli 2002 - 12:28 #13
?
Jeg er ikke helt med Niels?
Avatar billede terry Ekspert
13. juli 2002 - 12:28 #14
Oh! now I am :o)
I'lle get there!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. juli 2002 - 12:31 #15
terry >> why do you change between english and danish?? :) You can speak both language, can't you? :-)
Avatar billede terry Ekspert
13. juli 2002 - 12:37 #16
Yes, but speaking and writing arent the same thing! I am rather slow at writing in Dansish, so I prefer english :o)