Avatar billede tve Nybegynder
12. juli 2002 - 16:54 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Min skærm vil ikke køre 1024x768 - hjælp!

Hej, jeg har i en del år benyttet en 17" skærm med forskellige grafikkort - senest ASUS AGP-V3400TNT. Jeg har aldrig haft problemer med at skifte opløsning. Jeg har netop solgt skærmen til en ven, men kan simpelthen ikke få skærmen til at køre en opløsning på 1024x768. Hans grafikkort er NVIDIA RIVA TNT2 (PRO), som vel sagtens burde kunne klare mosten?

Hvor ligger fejlen? I grafikkortets driver eller i monitorens driver? Jeg har ikke en driver til skærmen, men det har som sagt kørt upåklageligt med en standarddriver.

Jeg håber på hurtige svar, da det haster ret meget.
På forhånd tak.
Avatar billede sopp.dk Nybegynder
12. juli 2002 - 16:57 #1
Jeg har også haft det problem på min.. Jeg fik det til at virke efter at have hente en driver til min skærm.
Så prøv se om i ikke kan finde en ny driver til den
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. juli 2002 - 16:58 #2
hvad hvis han tager en standar vga 1024*768 skærm?
Avatar billede ascii Nybegynder
12. juli 2002 - 16:58 #3
Avatar billede profix_ Nybegynder
12. juli 2002 - 16:58 #4
Afinstaller driverne og geninstaller standarddriverne igen...

ellers se på www.drivers.com
Avatar billede ascii Nybegynder
12. juli 2002 - 16:59 #5
Læst forkert sorry
Avatar billede dr.truti Nybegynder
12. juli 2002 - 16:59 #6
I Grafikkortes driver.... Denne fejl er meget kendt hvis der er STD driverne han køre med.... Jeg selv havde den også...

Det er så simpelt at få rettet som at installere den ny driver...
www.geforce.com (Dækker også over tnt) Der efter bare hent en driver opdatering og det hele kan installere sig selv....

Truti
Avatar billede tve Nybegynder
12. juli 2002 - 16:59 #7
Samme problem ligegyldig hvilken standardskærmdriver jeg vælger
Avatar billede tve Nybegynder
12. juli 2002 - 17:05 #8
Er der nogen forskel på om jeg vælger http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=drivers eller www.geforce.com  ??
Avatar billede tve Nybegynder
12. juli 2002 - 17:05 #9
Ser nu at det er det samme (sorry)
Avatar billede tve Nybegynder
12. juli 2002 - 17:46 #10
Virker "Nvidias Detonator XP Driver (Video Cards)" til alle typer grafikkort?

http://download.nvidia.com/Windows/29.42/29.42_win9x.exe
Avatar billede tve Nybegynder
12. juli 2002 - 18:12 #11
OK, jeg har installeret ovenstående driver, og det ser ud til at virke, men billedet hopper en lille smule ude i siden. Frekvensen står til "optimal". Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede hyttemeier Nybegynder
13. juli 2002 - 20:19 #12
Står der en højtaler ved siden af skærmen, så skub den lidt væk. Det hjalp mig ;)
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2002 - 20:21 #13
Sæt opdateringshastigheden til optimal. Gerne 75, men helst 85MHz eller højere.
Avatar billede tve Nybegynder
29. august 2002 - 10:08 #14
Tak for hjælpen til alle! Dejlig side.