Avatar billede stephan_wagner Nybegynder
12. juli 2002 - 15:51 Der er 8 kommentarer

oprettelse af ftp-server

jeg vil gerne oprette en ftp-server i mit windows 2000 server, men jeg ved ikke hvordan man gør kan du hjælpe mig..????

Det må ikke være med et program som eks. server-u eller G6, det skal være under windows den skal oprettes
Avatar billede resten Nybegynder
12. juli 2002 - 15:56 #1
Installere IIS
Internet Information Services installeres ikke som standard under Windows XP Professional. IIS 5.1 installeres kun som standard, hvis PWS er installeret i den tidligere version af Windows. Du kan fjerne IIS eller vælge andre komponenter ved hjælp af Tilføj/fjern programmer i Kontrolpanel. Oplysninger om, hvordan du begynder at bruge IIS, finder du i afsnittet Oprette et sted hurtigt med IIS og i IIS-snap-in'en.

Sådan installerer du IIS og tilføjer eller fjerner komponenter

En detaljeret beskrivelse af valgfri IIS-komponenter finder du i afsnittet Installere valgfri IIS-komponenter.

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik på Tilføj/fjern programmer. Programmet Tilføj/fjern programmer starter.
Klik på Tilføj/fjern Windows-komponenter i venstre kolonne i dialogboksen Tilføj/fjern programmer.
Klik på Næste, når guiden Windows-komponenter vises.
Vælg IIS på listen over Windows-komponenter.
Klik på Næste, og følg instruktionerne.
Mapper, der ikke fjernes

Følgende mapper, der indeholder brugerindhold, forbliver på computeren, efter at du har fjernet IIS:

\Inetpub
\systemroot\Help\IisHelp
\systemroot\System32\Inetsrv
Relaterede emner

Yderligere oplysninger om relaterede emner, f.eks. IIS-softwarekontrollisten, sikkerhedskontrollisten eller fejlfinding finder du i dokumentationen til Windows. Du får adgang til dokumentationen ved at klikke på Hjælp i menuen Start.

Ellers kig på www.serverguiden.dk
Avatar billede stephan_wagner Nybegynder
12. juli 2002 - 19:00 #2
det skal ikke være en HP server det skal kun være en ftp
Avatar billede resten Nybegynder
12. juli 2002 - 19:39 #3
Jeg har en ftp server med en dansk guide til som heder cesar ftp og som er gratis hvis det er noget ?
Avatar billede chrede Nybegynder
12. juli 2002 - 22:39 #4
Jeg vil gerne hjælpe dig, men det er lidt for bøvlet herinde, har du ICQ/Messenger ?
Avatar billede resten Nybegynder
13. juli 2002 - 19:48 #5
Alle svar skal være tilgænglig for os alle.
Avatar billede stephan_wagner Nybegynder
14. juli 2002 - 02:37 #6
ja jeg har icq : 61132177