Avatar billede gurumaster Nybegynder
12. juli 2002 - 11:15 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

USB problemmer...

Hejsa her er et stort problem jeg håber I kan hjælpe med:

1 Compaq deskpro og en HP 930 C, er forbundet med et USB kabel.
Windows 98-se fandt da også printeren og installerede tilsyneladende også en eller anden driver, MEN DET VIRKER IKKE...!
Printeren lægger ikke i settings printer, og i div. programmer er "print" funktionen ikke tilgængelig.
Hvad pokker kan der være galt ? jeg troede at USB var så nemt og enkelt..
Jeg har været inde i bios opsætningen og kigget, men kan umidelbart ikke funde noget der står forkert...
Det skal lige bemærkes at rinteren tidligere har kørt upåklageligt på parallel porten.
-Nogen som har et godt bud...
Gurumaster
Avatar billede jimse Nybegynder
12. juli 2002 - 11:29 #1
Har du været i start/indstillinger/printere og se at printeren nu ogs peger på den rigtige port og det ikke er den gamle parallelindstilling der driller?
Avatar billede gurumaster Nybegynder
12. juli 2002 - 11:36 #2
I start/indstillinger/printere, er den slet ikke fremme med noget icon ! Det eneste icon der er er "add printer".
Den har jeg forsøgt at køre, men den vil ikke indstallere via USB.
Jeg har forsøgt at genstarte flere gange i håb om at den måtte finde printeren igen på USBen men den har tilsyneladende fundet den første gang, og installerede også "et eller andet", men alligevel fungerer det ikke. Andre jeg kender som har deres printer tilsluttet via USB har ikke haft problemmer med dette...Hvad pokker kan være galt ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2002 - 11:51 #3
du mangler nok en USB driver, fik du ikke en CD med printeren?
Avatar billede jimse Nybegynder
12. juli 2002 - 11:52 #4
prøva tage printeren ud af usb-stikket, genstart pc, isæt printeren i usb-stikket, følg vejledningen der kommer på skærmen.
Avatar billede jimse Nybegynder
12. juli 2002 - 11:55 #5
Som retaxes siger kan det være at det er din usb-driver det er galt med.
Prøv at gå ind og check om der er røde eller gule afmarkeringer i hardware under universal bus controllere.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
12. juli 2002 - 12:43 #6
Inde under "Universal bus controller står der:

Intel 8237 AB/EB pci to usb universal host controller
&
USB root hub

Der er ingen røde eller gule markeringer.

jimse > jeg har prøvet at starte helt forfra
Avatar billede gurumaster Nybegynder
12. juli 2002 - 13:04 #7
Hovsa !
kan det have noget at gøre med at der i biosen står:

video device irq 11
ethernet controller irq 11
usb controller irq 11
matrox vga controller irq 11

disse 4 ting bruger åbenbart irq 11,  er det ikke noget skidt ???
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2002 - 13:19 #8
jo, det er ikke smart, du må prøve at fordele dem anderledes, enten i bios eller i Windows
Avatar billede togchat.dk Nybegynder
12. juli 2002 - 15:08 #9
Det er bedst hvis du gør det fra windows, har haft problemer med den slags i win 98!
Avatar billede togchat.dk Nybegynder
12. juli 2002 - 15:08 #10
Argh sry. men det er bedst hvis dugør det fra BIOS.....
Avatar billede gurumaster Nybegynder
12. juli 2002 - 23:21 #11
Endelig...problemmet er løst!
Enten var det et forkert eller defekt USB kabel.
Ihvertfald blev problemmet løst da jeg forsøgte med et andet kabel.
Printeren blev straks "genkendt", og alt fungerer fint.
I får alligevel 30 points hver, som tak for deltagelsen.
*** Gurumaster ***
Avatar billede gurumaster Nybegynder
12. juli 2002 - 23:23 #12
Hmmmm...
Underligt, i avanceret uddelte jeg 30 points til hver, men den "nappede"
alligevel 50 til hver....Nå men skidt pyt...
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2002 - 23:35 #13
ja, Eksperten kan være gavmild ;o)

takker for pointene

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede togchat.dk Nybegynder
13. juli 2002 - 00:46 #14
Hehe ja, mange tak for det :)