Avatar billede lokee Nybegynder
12. juli 2002 - 03:01 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fra Illustrator til Flash...

Når jeg kopierer illustrationer fra Illustrator (10) over i Flash (5) medtager den kun enkelte dele af elementerne.
OH WHYYYY?

Hvordan undgås dette?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. juli 2002 - 03:05 #1
JEg går ud fra det er dine gradients du mister....
Avatar billede lokee Nybegynder
12. juli 2002 - 03:07 #2
Nej... Det er .. almindelige elementer m. flade farver.
Avatar billede lokee Nybegynder
12. juli 2002 - 03:07 #3
Ingen alpha, ingen lir.. bare.. tegninger.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. juli 2002 - 03:21 #4
Har du prøvet i stedet at gemme din Illustrator fil og så importere den i flash istedet?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. juli 2002 - 08:45 #5
Flash 5 understøtter kun op til Illustrator 6.0, så du skal gemme dine tegninger i Illustrator 6.0 formatet.

File>Save as, tryk på Arkiver og vælg Illustrator 6.0 under compatibility.

Hvis noget af din tegning går tabt. Så kan du gemme den som jpeg eller gif, og derefter anvende Modify>Break Apart og derefter Modify>Optimize...

/per
Avatar billede _michael_ Nybegynder
12. juli 2002 - 08:47 #6
Den nemmeste måde er at benytte dig af kommandoen: Save for web - og vælge swf her. Så kan du importere din illustrator-fil ind i flash med hele molevitten - også gradienter.

Ellers skal du gemme din illustrator-fil som eps i version 5.5 - højere versioner kan Flash 5 ikke æde eller forstå.

Hvorfor de ikke har tænkt på en bedre importmulighed mellem flash og Illustrator, har sikkert noget at gøre med Macromedias og Adobes mangel på venskab. :o)

/Michael
Avatar billede spe Nybegynder
12. juli 2002 - 13:14 #7
Ideen med vektor-grafik går jo tabt ved at gemme som gif eller jpeg. Men som hoejrup skriver skal man blot gemme til en tidligere version af illustrator. Min erfaring er dog at man ofte skal helt tilbage til version 4 før Flash vil acceptere illustrator tegningen korrekt.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. juli 2002 - 13:28 #8
spe> Der står også i bruger manualen til Flash 5, at den understøtter op til Illustrator 6.0. Der vil altid være et mindre tab ved at indlæse tegningerne som jpg eller gif. En anden metode er at eksportere direkte til swf. For Illustrator understøtter eksport af swf filer fra og med Illustrator 9.0.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. juli 2002 - 13:31 #9
Du kan bare eksportere dine filer til swf, og importere dem i Flash.

File>Export... Fileformat: swf

/per
Avatar billede lokee Nybegynder
12. juli 2002 - 15:24 #10
Jeg kan godt hive hele billedet ind i Flash, hvis Illustratordokumentet er i CMYK, men dette betyder at farve er helt ad helvede til, når det kommer ind i flash.
Hvis jeg laver om til RGB tager den som sagt kun dele af tegningerne med over i Flash.
SWF-tingen må være løsningen indtil videre. - Tak.
Avatar billede lokee Nybegynder
12. juli 2002 - 15:25 #11
farverne.. farverne.. skulle der have stået.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. juli 2002 - 16:22 #12
Tak for point.

Du anvender CMYK farver til tryk, og RGB farver til internettet. Så du bliver nød til at justere dine farver i RGB.

/per
Avatar billede spe Nybegynder
12. juli 2002 - 18:00 #13
hoejrup, ved godt at Flash 5 siger op til version 6. Men ofte lykkes det bedre med version 4.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. juli 2002 - 19:44 #14
spe, tak for oplysningen! Det vil jeg prøve en dag.

/per