Avatar billede renis Nybegynder
19. august 2000 - 14:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Videoredigering - Studio DC-10 Plus låser

Maskinen låser når videokamera er tilsluttet.

Jeg kan godt køre alle test uden fejl, jeg kan køre software med en demo fil til at rediger i, MEN når jeg tilslutter kameraet låser maskinen når jeg starter programert.

I manualen står der at jeg skal ændre memory adressen på grafikkortet hvis maskinen låser når jeg ville capture video.

Problemet er at jeg ikke kan ændre memory adresserne på grafikkortet - Dette er et ATi Rage med 32 MB Ram og tvout.

HVAD SKAL JEG GØRE ??
Avatar billede hackmann Nybegynder
19. august 2000 - 20:12 #1
Hej Renis og tillykkke med valget af DC10 :-))

Jeg har selv en maskine med et dc10 kort og et rage fury 32 mb kort i, og det kører fint, så det kan lade sig gøre :-))
Prøv evt at flytte dc-10 kortet over i en anden pci slot... jeg ved ikke hvorfor, men det har før hjulpet for mig...
Ellers så prøv at checke at programmet står til at arbejde i PAL, og ikke NTSC... det skulle ikke kunne få maskinen til at låse, men det kan da være det kan ske i ekstreme tilfælde....
Jeg har også før haft et lignende problem der skyldtes et lettere defekt ram-modul (det lavede ikke fejl i andre programmer)... en anden mulighed kan være en fejl på harddisken, men det burde du få ad vide når du kører testen... (men prøv evt alligevel at køre en grundig scandisk...

vend endelig tilbage, hvis det ikke hjælper, så skal jeg prøve at grave nogle flere trix frem fra glemmebogen :-))

Mvh. Simon

Avatar billede renis Nybegynder
23. august 2000 - 20:45 #2
Tak - og også tak for hjælpen, mit net virkede ikke, så jeg var under alle omstændigheder nød til at flytte pci slot OG DET VIRKER NU.

Kan du ikke ændre din kommentar til et svar, så jeg kan slippe af med mine points

Mvh. Rene
Avatar billede renis Nybegynder
23. august 2000 - 21:13 #3
Øv, der er problemer med lyden, skal der et kabel på fra video out (et lille stik på kortet) til Line indgangen på lydkortet. ( Kabel inde fra maskinen til udvendigt på maskinen )???

Jeg bruger kablet til S-VHS, burde det ikke også transpotere lyden ?

Det virker via den eksterne microfon på lydkortet men det giver en meget dårlig kvalitet.

MVH Rene
Avatar billede hackmann Nybegynder
23. august 2000 - 22:25 #4
Hej Rene

Et s-video kabel transporterer ikke lyd, så du skal have et kabel fra audio-udgangen på dit kamera, til Line-in indgangen på dit lydkort (som regel et phono til minijack kabel, som det du sikkert også bruger mellem lydkortet og dine højttalere/anlæg)
-Så skulle problemet være løst....

Kablet kan købes i en hver edb eller hifi-forretning, og koster ca. en 50\'er... (lad være med at købe de der dyre guld-nogen... -den eneste forskel er prisen :-))

Held og lykke !

Mvh. Simon
Avatar billede renis Nybegynder
24. august 2000 - 06:50 #5
ok, det er lykkes, men lyden er utrolig dårlig  -  meget støj
Avatar billede hackmann Nybegynder
24. august 2000 - 09:39 #6
Så er det sikkert fordi du har sat ledningen fra kameraet i MIC-IN indgangen i stedet for Line-IN....  Ellers er det fordi du har skruet for højt op for indgangen, så det forvrænger lidt... Lyden skal kunne blive ligesågod som CD-lyd.... hvilket lydkort har du ??

Mvh. Simon
Avatar billede renis Nybegynder
25. august 2000 - 06:28 #7
Soundblaster Live Platinium
Avatar billede hackmann Nybegynder
25. august 2000 - 09:54 #8
Hehe ok... så er det i hvert fald ikke lydkortet der forvrænger lyden....
har du prøvet med et audiokabel til line-in indgangen ??  -forvrænger det stadig ??

Mvh. Simon
Avatar billede renis Nybegynder
25. august 2000 - 10:29 #9
Det er sat i mic indgangen, jeg prøver at ændre det senere idag og vender så tilbage
Avatar billede hackmann Nybegynder
25. august 2000 - 12:22 #10
Ok... Så husk at stille studio dc-10 programmet om til at det nu er line-in indgangen du bruger.... det gør du inde i capture afdelingen, ved at åbne den højre indstillingsboks på den der fancy optagemaskine forneden, og klikke den over på line-in i stedet for mic-in :-)

Mvh. Simon
Avatar billede renis Nybegynder
25. august 2000 - 19:32 #11
KANON, det virker bare - Mange tak for hjælpen Simon.

Hvis du en dag påtænker ikke at bruge Eksperten mere vil jeg se frem til at du sender mig din email adresse for der kommer jo ok flere spørgsmål hen af vejen.

Tak - Rene