Avatar billede cyberzoid Nybegynder
11. juli 2002 - 15:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilket bundkort skal jeg vælge?

Jeg har valgt at købe Intel Pentium4 Northwood2 2,266GHz In-a-Box men jeg er lidt i tvivl om hvilket bundkort skal jeg vælge.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
11. juli 2002 - 15:32 #1
Det kommer selvfølgeligt an på hvad slags ram du vil bruge..

hvis du vil bruge SD ram, kan jeg klart anbefale Asus P4B, det er et utroligt lækkert board, og kan også køre RAID. Det koster ca 1200 kr
Avatar billede niklaj Nybegynder
11. juli 2002 - 16:12 #2
Et kort med socket 478, det passer til din processor. kig inde på http://www.edbpriser.dk/hardware/processorer.asp
Avatar billede mini-me Nybegynder
11. juli 2002 - 18:12 #3
ABIT IT7 Bundkort... til DDR-Ram
Avatar billede gsimo Nybegynder
12. juli 2002 - 02:11 #4
Jeg vil foreslå et soltek mobo der kan kører DDr ram evnt RD ram alt efter hvad du skal bruge din com til
Avatar billede jahbo Nybegynder
13. juli 2002 - 18:11 #5
Hej..

Jeg står i ca. samme situation med p4 processor men kan ikke bestemme mig til hvilket motherboard..
har kigget medst på microstars MS-645E-MAX2-LRU RAID og
MS-845 Ultra-ARU RAID ATX....
Men lige til Gsimo..
Hvilken forskel er der i at køre ddr ram og rd ram? i forhold til havd man skal bruge den til..
Mit tilfælde er det hardcore audio redirgering...!
Avatar billede niklaj Nybegynder
14. juli 2002 - 12:51 #6
RD ram er de hurtigste men også de dyreste.
Avatar billede gsimo Nybegynder
14. juli 2002 - 17:44 #7
Men de har en lang søgetid.
Har hørt noget om at RD ram er best hvis du skal trække tunge ting. Fx film redi, server mm ...
Men vil ikek udtale mig om det !
Avatar billede jahbo Nybegynder
15. juli 2002 - 00:59 #8
okay!!
Er der andre der ved noget om det?..
men det lyder cool nok da i der i mit tilfælde er tale om tung audio redigering!!
Avatar billede gsimo Nybegynder
15. juli 2002 - 01:54 #9
Opret et spørgsmål vedr det emne.
Det ser ud til at du ikke er den eneste der ikke lige ved forskellen på de 2 typer ram
Avatar billede jahbo Nybegynder
15. juli 2002 - 12:12 #10
Avatar billede cyberzoid Nybegynder
13. august 2002 - 21:46 #11
Køb Abit K7I~1800,-