Avatar billede miller Nybegynder
19. august 2000 - 01:17 Der er 15 kommentarer

USB-det skulle være så nemt?

Jeg har købt et Sandberg usb webcam, problemet er bare jeg kan ikke få det til at virke. Jeg plugger kameraet i usb stikket, windows kommer og siger den har fundet ny hardware og ber om installations cd, installere herefter og ber så om windows 98 se cd`en og installere fra den og alt forløber som det skal, og alt er klar.
Det virker bare ikke programmet kommer på skærmen, men timeglasset hænger bare til jeg trykker ctrl,alt,del og får at vide at programmet svarer ikke, der er ikke nogen konflikter eller andre synlige fejl på computeren, jeg har enda downloadet et intel program der kan teste ens usb, hardware, software, drivers og får at vide at alt er som det skal være, det virker bare ikke?
håber nogen kan give en ide om hvad det kan være,hvis der mangler oplysninger,så fyr bare løs.
Miller
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. august 2000 - 01:28 #1
Er det den foreskrevne metode du har brugt ?
Min usb scanner skulle nemlig have driverne kørt ind før jeg pluggede den i. (Et vildt skud i tågen)
Avatar billede miller Nybegynder
19. august 2000 - 01:34 #2
Hej Kurti,det er fulstændig som forskrevet, selv Sandberg support har opgivet?
Miller
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. august 2000 - 01:41 #3
Så får du kun et svar. Smid lortet tilbage i hovedet på dem du har købt det af.

Mvh.
kurtj
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. august 2000 - 01:44 #4
Se om ikke du kan finde nogle test af webcams.Jeg har da set at logitechs cams skulle være forrygende gode,også i billedkvalitet.
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. august 2000 - 01:48 #5
Hmm, Hvad har du da så tænkt dig at gøre?????????????
Avatar billede miller Nybegynder
19. august 2000 - 01:48 #6
Mit webcam fejler ikke noget, har testet det på en anden pc med windows 98se, virker perfekt, løsningen må ligge et andet sted?
Miller
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. august 2000 - 01:52 #7
Nå, Det var jo ikke til at vide. Prøv at afinstallere driverene, og kør dem ind igen.Men det har du måske gjort?
Avatar billede miller Nybegynder
19. august 2000 - 01:56 #8
Op til flere gange, her enda opdateret med drivere
som er så nye at de ikke var tilgængelige da jeg købte mit webcam, hjælper heller ikke?
Miller
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. august 2000 - 01:59 #9
Har du prøvet at fjerne usb-portene? (driver ind igen)
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. august 2000 - 02:01 #10
Bruger du samme usb-port hver gang.Hvis du gør prøv den anden port.
Avatar billede miller Nybegynder
19. august 2000 - 02:02 #11
Har jeg prøvet resultatet er desværre detsamme?
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. august 2000 - 02:10 #12
Har ikke lige flere muligheder. :-(
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. august 2000 - 02:13 #13
Jeg kører selv med 3 usb-enheder og har aldrig haft problemer af denne slags.
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. august 2000 - 02:32 #14
Du kunne prøve at låne noget andet der bruger usb,bare for at se om du overhovedet kan få noget til at virke på dine usb-porte.
Avatar billede fireflite Nybegynder
15. februar 2001 - 13:23 #15
hejsa.
Prøv at gå ind i din bios, og ændre irq\'en på din usb enhed.
Dette har jeg gjort med min egen, da jeg ikke kunne få en usb printer til at virke....efter ændring af irc\'en, ....*vupti*...så virkede det hele lige pludselig.
hilsen
Fireflite