Avatar billede rookie-albert Nybegynder
11. juli 2002 - 13:22 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

gangsters 2 crack

Er der ikke nogen der har et link til sådan et?
Avatar billede fcs Novice
11. juli 2002 - 13:32 #1
Dette er ikke lovligt. Derfor hører det ikke hjemme på eksperten.dk.

Luk derfor venligst spørgsmålet med det samme og læs reglerne på http://www.eksperten.dk/regler.phtml

FCS / CoAdmin
Avatar billede a-tot Nybegynder
11. juli 2002 - 13:32 #2
Det tror jeg ikke her på Eksperten !!!!!!

a-tot
Avatar billede moebius Nybegynder
11. juli 2002 - 13:34 #3
Dette er imod E's regler, hvis du ikke lukker spørgsmålet vil du blive anmeld for misbrug!

www.eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede fcs Novice
11. juli 2002 - 13:35 #4
Dette er ikke lovligt. Derfor hører det ikke hjemme på eksperten.dk.

Luk derfor venligst spørgsmålet med det samme og læs reglerne på http://www.eksperten.dk/regler.phtml

FCS / CoAdmin
Avatar billede fcs Novice
11. juli 2002 - 13:39 #5
Sorry - det var ikke mening at det skulle postes to gange ;-)
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
11. juli 2002 - 13:44 #6
Det er da ikke ulovligt at crakke et spil!!!!????!!!!
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
11. juli 2002 - 13:44 #7
nå men så kan jeg da godt lukke det....
Avatar billede mat Nybegynder
11. juli 2002 - 13:48 #8
"Det er da ikke ulovligt at crakke et spil!!!!????!!!!"  <- øhm, jo det er ;)
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
11. juli 2002 - 13:54 #9
Det er det da ikke, hvis man har det originale spil liggende er det da tilladt..?
Avatar billede mat Nybegynder
11. juli 2002 - 13:57 #10
hvis du har det originale spil liggende hvorfor skulle du så cracke det?
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
11. juli 2002 - 14:01 #11
Så jeg ikke behøver at finde mine cd´er frem hver gang at jeg har lyst til at spille et spil, det er federe bare at have dem liggende på HD....!!!!!!;-)
Og det er lovligt!
Avatar billede mat Nybegynder
11. juli 2002 - 14:01 #12
At cracke et spil er vel at omgå de sikkerhedsforanstaltninger producenten har indbygget for netop at sikre at spillet ikke kan distribueres uden at de tjener penge på det. Og det er de vel osse i deres gode ret til, eftersom det er dem der har spyttet kassen i udviklingen af spillet.
Avatar billede realize Nybegynder
11. juli 2002 - 14:01 #13
mat> hvis han skal lave en backup, så er det jo ikke sikkert hans brænder kan lave en 1:1 kopi. Det kunne også være at det kørte dårligt med cd eller at ventetiden på verification af cden er langsom.
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
11. juli 2002 - 14:06 #14
Når men der er ikke nogen der har et LOVLIGT crack til gangsters 2??
Avatar billede mat Nybegynder
11. juli 2002 - 14:06 #15
jamen er vi ikke enige om at det er ulovligt at fremstille en crack og distribuere den? så er det vel bare "hælervarer"...medmindre han laver cracken selv eller får den af producenten...findes der andre "lovlige" cracks, jeg kender dem ikke....men jeg er jo heller ikke jurist :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juli 2002 - 14:08 #16
I disclaimeren til stort set AL software står der at man IKKE må modificere i programkoden. Dvs. man heller ikke må lave et crack og distribuere dette, da et crack for det meste er en modificeret version af den tilhørende .exe fil.

Hvis producenten SELV har lagt et "crack" tilgængeligt, er det naturligvis en anden sag. Dog har jeg endnu aldrig set dette.

En helt anden ting er, at der i Ekspertens regler (www.eksperten.dk/regler) står ganske tydeligt, at det ikke er tilladt at spørge efter cracks herinde. Det burde vel være alt rigeligt.

NanoQ/coadmin
Avatar billede mat Nybegynder
11. juli 2002 - 14:14 #17
nanoq > se det kan jeg bedre tro på :)
Avatar billede realize Nybegynder
11. juli 2002 - 20:40 #18
i disclaimeren står der også at det er lovligt at tage backup af softwaren, til eget forbrug og hvis det ikke er muligt at få den til at virke uden original cd må man jo cracke det.
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
11. juli 2002 - 20:58 #19
yes!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juli 2002 - 21:05 #20
realize, nej... man må STADIG ikke modificere i programkoden... altså ændre i de ophavsretsligt beskyttede filer. Ej heller må man distribuere den via internettet.