Avatar billede kristinex Nybegynder
11. juli 2002 - 09:46 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

200 p til den der gider lave en access database til mig!

Hej,

Jeg har brug for en Access database i Access 2000.
Er der en der gider lave en sådan til mig hurtigst muligt?

Oplysninger om udformningen af den videregiver jeg til dig på mail.

På forhånd tak!
Avatar billede jimse Nybegynder
11. juli 2002 - 09:50 #1
Det lyder som at skrive uder på en blancocheck.
Du er nødt til at lægge lidt flere oplysninger og løsningen skal også være tilgænglig for alle brugere på eksperten i følge gældende regler.
Avatar billede keysersoze Guru
11. juli 2002 - 09:51 #2
det kan jeg da nok godt klare... men det kommer selvfølgelig an på hvor stor/indviklet den skal være

send evt oplysninger til kim@soze.dk
Avatar billede kristinex Nybegynder
11. juli 2002 - 09:59 #3
Hej Kim,

Tjek din post :0)
Avatar billede kristinex Nybegynder
11. juli 2002 - 10:25 #4
Opgaven er endnu uløst! Er der andre der har mod på at prøve at løse den?
Avatar billede poul Nybegynder
11. juli 2002 - 10:57 #5
prøv et sende den til ejler@post9.tele.dk
Avatar billede jimse Nybegynder
11. juli 2002 - 11:05 #6
prøv et sende den til jimkat@mail.tele.dk
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
11. juli 2002 - 11:28 #7
Access db, så send den til mail@martinhoffmann.dk
Avatar billede faroe Nybegynder
11. juli 2002 - 11:55 #8
prøv et sende den til ej@e-forrit.com
Avatar billede jimse Nybegynder
11. juli 2002 - 13:32 #9
Hvordan går det?
Er opgaven løst?
Eller er det kun keysersoze der får muligheden?
Avatar billede kristinex Nybegynder
11. juli 2002 - 14:12 #10
Nej, nej - Keyzer kunne/ville ikke lave den, så opgaven er givet videre til en anden der forsøger at lave den i aften. Hvis det heller ikke lykkes, vil den blive givet videre til den næste der har mod på at forsøge.
Jeg skal nok give besked, Jimse :0)
Avatar billede jimse Nybegynder
11. juli 2002 - 15:00 #11
Ok!
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
11. juli 2002 - 19:45 #12
hvorfor er det hemmelighed hvad din dB skal kunne ??

tror du vil få mere respons hvis du skriver det her, i stedet for at skrive at du vil uddybe på mail :D
Avatar billede kristinex Nybegynder
12. juli 2002 - 00:07 #13
Tak for alle henvendelserne - men opgaven er løst nu :0)
Avatar billede kristinex Nybegynder
12. juli 2002 - 00:08 #14
Susanne, det er ingen hemmelighed hvad den skal kunne - gider bare ikke forklare 47 dødkedelige foranstaltninger her :0)
Avatar billede kristinex Nybegynder
12. juli 2002 - 00:08 #15
Poul, tak for hjælpen :0)
Avatar billede kristinex Nybegynder
12. juli 2002 - 00:09 #16
Hov - Poul, kan du lige skrive et eller andet som et svar så, jeg kan give dig point :0)
Avatar billede poul Nybegynder
12. juli 2002 - 01:10 #17
Jeg har sendt en db til dig
Avatar billede jimse Nybegynder
12. juli 2002 - 07:14 #18
Hvor er løsningen der skal være tilgænglig for alle på eksperten?
Avatar billede kristinex Nybegynder
12. juli 2002 - 09:38 #19
Jimse, havde du forestillet dig, at jeg skulle uploade den til et sted på nettet? Ved du hvad det er? .....TIDSSPILDE! ;o)
Avatar billede jimse Nybegynder
12. juli 2002 - 09:47 #20
Du har sendt noget til Poul om hvad det er du vil have lavet.
Med mindre det er noget du har tegnet på et stykkemadpakkepapir og faxet til ham, vil jeg tro en gang copy and paste kunne have delagtiggjort resten af eksperten i, hvad opgaven gik ud på.
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
12. juli 2002 - 10:38 #21
kristinex:

1. Du må ikke give point for opgaver løst uden for eksperten, dvs. via mail i dette tilfælde. Se http://www.eksperten.dk/regler punkt 2., stk. 13

2. Du må ikke give point for en løsning som ikke er tilgængelig for alle ekspertens brugere http://www.eksperten.dk/regler punkt 2., stk. 12

Sådan er reglerne her på eksperten, så jimse har fuldstændigt ret i hvad han siger.
Mvh. Martin
Avatar billede kristinex Nybegynder
12. juli 2002 - 10:40 #22
I guder!!! Ok! Til alle de nysgerrige sjæle:
I databasen skal man kunne indtaste følgende;
Navn, titel, måned, år, årgang.
Nu ved alle så hvad den indeholder! Spændende ikk'?!
Hvad den skal bruges til vedkommer kun mig :0)
Rodger over & out!
Avatar billede kristinex Nybegynder
12. juli 2002 - 10:42 #23
Martin! Fint, så ved jeg det til en anden gang! Det har ikke været et problem tidligere, men det er det åbenbart denne gang (for dem som ikke løste opgaven!)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. juli 2002 - 10:43 #24
tjaahh... men hvis andre gerne vil have en kopi af databasen, skal du jo sende den, hvis den er udviklet for Eksperten-point :)
Avatar billede kristinex Nybegynder
12. juli 2002 - 10:45 #25
Martin, og så spørger jeg lige endnu engang; at gøre en løsning tilgængelig for alle brugere, kan da kun gøres ved at uploade skidtet til et eller andet sted - right?! Skal jeg virkelig spilde tid på det?
Vh. Kristinex
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
12. juli 2002 - 10:45 #26
Tag det lige roligt madame!

For det første er jeg bare venlig at oplyse dig reglerne, og fortælle dig at din opførsel strider imod dem. Jeg kunne/kan sagtens melde dette spm., men det gjorde jeg ikke da jeg ikke regnede med du kendte reglerne.

For det andet synes jeg stadig du skal indvie resten af brugerne på eksperten i opgaven, og hvordan den blev løst.

Mvh. Martin
Avatar billede kristinex Nybegynder
12. juli 2002 - 10:47 #27
nanog, jamen det er jo fantastisk....sådan at bruge så meget tid på at distribuere en jævnt kedelig og almindelig database *suk*. Jamen, kom hid alle mand!
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
12. juli 2002 - 10:47 #28
Hvis folk vil se den skal du sådan set gøre det, eller sende den til folk. Pointen at jo at alt der bliver udviklet skal kunne bruges af alle på eksperten. Men du kunne måske nøjes med at beskrive i grove træk hvad databasen skulle indholde, og hvordan opgave blev løst.
Avatar billede kristinex Nybegynder
12. juli 2002 - 10:50 #29
Martin, jeg er skam helt rolig - stillede dig bare et spørgsmål eller 2.
Jeg har sådan set lige indviet alle andre i hvad, den indeholder - ok?! Det mest spændende ved hele denne "hemmelighed" som, den kaldes er, at jeg skal indtaste alle mine studieopgaver i den. *weeeeeeeeeeeeee*.
Tak for din venlighed :0)
Avatar billede kristinex Nybegynder
12. juli 2002 - 10:52 #30
1) Nu er det jo ikke MIG, der løste opgaven - så hvordan skulle jeg kunne forklare hvordan, den blev løst?!
2) Jeg har allerede beskrevet hvad den skulle indeholde.

Er det okay nu? :0)
Avatar billede kristinex Nybegynder
12. juli 2002 - 10:54 #31
Ps! Og iøvrigt har jeg ikke nægtet nogen at sende den :0) Men jeg synes, det er tidsspilde at uploade den til et-eller-andet-sted. Derfor mit spørgsmål :0)
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
12. juli 2002 - 10:57 #32
Det kan jeg godt forstå du synes, jeg ville måske også selv finde det lidt irriterende at skulle uploade osv...men sådan er reglerne nu engang. Men jo, du kan jo bare sende den hvis nogen vil se den.

Men det vigtigste er jo at du har fået løst det problem du havde.

Mvh. Martin
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. juli 2002 - 10:58 #33
kristine, hehe... jeg kunne da heller ikke forestille mig der er nogle der er interesserede... det var udelukkende en principiel specificering af følgende regel:

"Ophavsretten på materiale udvekslet for point via Eksperten.dk tilfalder Eksperten.dk's brugere. Det vil sige alle brugere frit må benytte de løsninger der udveksles på Eksperten i uændret form." :)
Avatar billede kristinex Nybegynder
12. juli 2002 - 11:00 #34
Okay! :0) Ha' en god dag!

Ciao