Avatar billede eco2001 Nybegynder
11. juli 2002 - 08:34 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Postnumre

Jeg ønsker at en database, hvori valg af postnummer automatisk vælger både by og region.

Jeg har derfor lavet en tabel med kolonnerne postnummer og by - hvor postnummer er primær nøgle. Jeg kan bare ikke få dette "implementeret" i min eksisterende formular, da den ikke kan finde hverken postnr. eller by til kontrolelementkilden.

What to do?

Mvh,
Michael
Avatar billede terry Ekspert
11. juli 2002 - 09:10 #1
We need some more information! How are you selection the postnr? Try placing a combo box on the form using theh combo wizard
Avatar billede poul Nybegynder
11. juli 2002 - 09:19 #2
Du skal lave en forespørgelse hvor du "samler" de to tabeller. Du skal have postnummer fra den tabel du laver formularen fra, by og region tager du fra postnr. tabellen.

Derefter kan du rette formularen til.

Hvis din formuler ikke er lavet efter en forespørgelse skal du lave en hvorefter du opretter en ny formular.
Avatar billede terry Ekspert
11. juli 2002 - 10:32 #3
eco2001>How about giving some more information and a reason for rejecting my answer!
Avatar billede eco2001 Nybegynder
11. juli 2002 - 10:48 #4
actually it was a mistake... I wanted to check it first, so I didnt want to answer right away. Still making it. Sorry Terry, can you "start" another answer
Avatar billede eco2001 Nybegynder
11. juli 2002 - 10:55 #5
Jeg har lavet to boxe - en kombo-box hvor der kan vælges/skrives postnummer og en box som automatisk skal vælge byen... Men jeg kan ikke helt få det til at fungere.
Avatar billede poul Nybegynder
11. juli 2002 - 10:59 #6
prøv at sende den til mig ejler@post9.tele.dk
Avatar billede eco2001 Nybegynder
11. juli 2002 - 11:02 #7
Desværre... den indeholder en masse fortrolige data
Avatar billede terry Ekspert
11. juli 2002 - 11:08 #8
In the combo with Byen you should also have the number. In otherwords two columns (number and Name) Then on the after update event from the first combo (number) you set the value of the second combo (name)

Me.cboName = Me.cboNumber

You can use this method for both combo's!
Avatar billede eco2001 Nybegynder
11. juli 2002 - 11:12 #9
Terry> Kan man ikke have postnummer som combo - og by som låst tekst-felt?
Avatar billede terry Ekspert
11. juli 2002 - 11:14 #10
yes!
Lets say you have a combo with two fields Number and name and also a text field.
In the after update event for the combo

Me.TheTextField = Me.cboPostNumber.column(1)

In this example I am assuming that the first column (0) is number and the second (1) is Name
Avatar billede eco2001 Nybegynder
11. juli 2002 - 11:22 #11
Jeg har en tabel med en masse oplysninger. I den tabel har jeg lavet to ekstra kolonner; én med POSTNR og én med BY. Endvidere har jeg altså en tabel valgmuligheder/kombinationerne af henholdsvis POSTNR og BY
Avatar billede eco2001 Nybegynder
11. juli 2002 - 12:25 #12
f.eks.  Me.By= Me.cboPostnummer/by.column(1) ?
Avatar billede poul Nybegynder
11. juli 2002 - 12:27 #13
Du kan oprette en ny db, importerer iksterne data/ vælg den database du vil have ændret, under indstillinger kan du vælge kun definition, så kommer de følsomme data ikke med.
Avatar billede terry Ekspert
11. juli 2002 - 12:34 #14
The table containing many columns SHOULD only have a field (foreign key) for the POSTNR!
Not sure what you mean with your comment 11/07-2002 12:25:33!
Avatar billede terry Ekspert
11. juli 2002 - 13:00 #15
You should only have POSTNR (foreign key) in the tabel with many columns.

Dont understand what you mean with your comment 11/07-2002 12:25:33    !
Avatar billede eco2001 Nybegynder
11. juli 2002 - 13:43 #16
Ok, Jeg ved godt ikke er god til at forklare, så her er lidt overblik

Tabel 1: "Postnummer/By" med indholdet kolonnerne "postnr" (primær nøgle)og "by"
Tabel 2: "Medarbejdere" med en masse info-kolonner, samt kolonnen "Postnummer"

Formular 1: "Medarbejder" med alt info, samt en rubrik med postnr. og en med by. Hvad skal jeg gøre for at knytte disse sammen med tabellerne?
Avatar billede terry Ekspert
11. juli 2002 - 13:55 #17
Can you make a printout of your form and send it to dktebrsa@europe.lego.com
Avatar billede eco2001 Nybegynder
11. juli 2002 - 14:33 #18
Terry> Did you get it?
Avatar billede terry Ekspert
11. juli 2002 - 14:50 #19
yes, and I have sent something to you!
Avatar billede terry Ekspert
12. juli 2002 - 17:55 #20
did we get it to work?