Avatar billede rasmust Nybegynder
11. juli 2002 - 02:27 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvor kan jeg købe en watt måler på nettet

Jeg leder efter en watt måler, til at måle hvor mangen kW min server sluger. Nogen der ved hvor man kan købe den, og evt. har et link.
Avatar billede virus Nybegynder
11. juli 2002 - 02:28 #1
Du kan finde dem hos isenkræmmeren, mener endda kommunen stiller disse til fri afbenyttelse
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2002 - 06:36 #2
Du kan låne en ved din lokale elektrikker, dem man selv køber er meget unøjagtige. Den du låner ved elektrikkeren ligner den ude i målerskabet.
Avatar billede rasmust Nybegynder
11. juli 2002 - 13:56 #3
Problemmet er at jeg har været nede i min lokale isenkræmmer. De havet kun en tilbage, som var lånt ud selvfølig. Jeg ville meget gerne have min egen, da jeg kommer til at skulle bruge den meren en en gang.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2002 - 14:58 #4
Du kan købe en ved dit lokale elværk, men de professionelle (læs nøjagtige) er dyre. Du kan eventuelt spørge den lokale elektrikker (ikke isenkræmmer) om han kan finde en brugt men billig til dig (eventuelt fra en byggeplads.
Avatar billede rasmust Nybegynder
12. juli 2002 - 04:00 #5
james t dk> jeg tror du har misforstået mig. Sådan en lille måler som man sætter i stik kontakten også sætter man ledningen til det apperat man skal måle i... her står der så hvor mang kWatt den har brugt.. også måler man bare i et lille døgn for at få et gennemsnit.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2002 - 06:13 #6
rasmust>> Ja man får en måler (lidt mindre end den i måler skabet) den er meget præsis, og monteret i en kasse. Fra denne går der en ledning ud til en stikkontakt og i den anden ende ind til et stik til dit udstyr. Den kan belastes langt hårdere end de små købe nogen man sætter direkte i stikkontakten, samtidig er den mere nøragtig.
Avatar billede rasmust Nybegynder
12. juli 2002 - 17:47 #7
ok.. jeg har bare brug for en lille en. I Hvilket prisleje ligger disse ?
Avatar billede jakob_madsen Nybegynder
14. juli 2002 - 13:55 #8
Avatar billede fromsej Praktikant
28. juli 2002 - 12:29 #9
Hvis jeg forstår dig ret , er du ude efter en "måler" til at sætte i stikkontakten , hvorefter du sætter serveren i den.
Disse "målere" er intet værd , derfor anførselstegn , vores målerlaboratorium har testet et bredt udvalg fra Harald Nyborg , Bauhaus osv. , deres afvigelse/tolerance er på ikke under 10% !.
Så hvis du vil have en ordentlig måling , skal du henvende dig til din lokale elforsyning , de har højst sandsynligt en 230V måler monteret med stikprop og forlængerled du kan låne.
Vi har ihvertfald hos Odense Elforsyning , og jeg ved at Energi Fyn har dem , så det ville undre mig meget hvis andre elforsyningsselskaber ikke har.