Avatar billede fumlerik Nybegynder
10. juli 2002 - 22:05 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

ICON PÅ MIN HJEMMESIDE.

Er der en der kan svare mig på, Hvorfor der ikke kommer icon på i min foretrukne selom jeg har lavet et i 32x32
og i max 256 farver og kaldt det favicon.ico.
Avatar billede prodic Mester
10. juli 2002 - 22:08 #1
http://www.favicon.com/ - deres FAQ kan garanteret hjælpe dig.
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. juli 2002 - 22:09 #2
Har også tilføjet i din HTML fil?

<LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="https://www.adresse.dk/favicon.ico">
Avatar billede fumlerik Nybegynder
10. juli 2002 - 22:11 #3
jeg prøver lige
Avatar billede fumlerik Nybegynder
10. juli 2002 - 22:14 #4
Hvor er det lige jeg skal skrive

<LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="https://www.adresse.dk/favicon.ico">
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
10. juli 2002 - 22:15 #5
Fordi det skal være 16x16, og så bliver du nødt til at downloade et program, som er LAVET til at lave dem i.
Jeg havde samme problem, og det virkede altså hverken når jeg gemte det med Paint Shop Pro 7 eller PhotoShop 6 i BMP format, og omdøbte det til ICO...
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
10. juli 2002 - 22:16 #6
Hvis du bare kaldet det favicon.ico, så behøves der ikke være nogen"<LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="https://www.adresse.dk/favicon.ico"> i din header.
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. juli 2002 - 22:16 #7
i mellem <head> og </head>  tagsne.
Avatar billede fumlerik Nybegynder
10. juli 2002 - 22:17 #8
Skal jeg skrive det i <body> eller <head> eller hvor ?
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
10. juli 2002 - 22:19 #9
Du skal ikke skrive det jo, hvis du bare kalder det favicon.ico
Avatar billede fumlerik Nybegynder
10. juli 2002 - 22:20 #10
Jeg bruger et program der hedder irfanview til at lave iconer med.
men jeg har ikke prøvet at lave det i 16 x 16 så det prøver jeg lige.
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
10. juli 2002 - 22:22 #11
Okay, så burde det være rigtigt, så er det bare det med størrelsen.
Men som sagt, så er <LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="https://www.adresse.dk/favicon.ico"> bare til hvis man f.eks. ønsker at forskellige sider, skal have forskellige ikoner, hvilket man sjældent gør.
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. juli 2002 - 22:25 #12
Det står sjovt nok på www.favicon.com at man skal prøvet at sætte <link rel="...."> ind hvis iconen ikke bliver vist...
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. juli 2002 - 22:26 #13
Der står så heller ikke at der virker med 100% sikkerhed  ;)
Avatar billede fumlerik Nybegynder
10. juli 2002 - 22:26 #14
Nu har jeg prøvet alle de muligheder i har kommet med indtil videre og det virker stadig ikke
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
10. juli 2002 - 22:28 #15
Du skal evt. lige tømme din browsers cache og sådan, og lukke browservinduet ned og fjerne det fra fortrukne og så derefter igen sætte det ind, EFTER du har haft browseren genstartet
Avatar billede fumlerik Nybegynder
10. juli 2002 - 22:30 #16
Er du sikker på at det er https og ikke http ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. juli 2002 - 22:31 #17
det skal være http
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. juli 2002 - 22:33 #18
har du prøvet at genstarte IE? og reload/refresh siden.
Avatar billede fumlerik Nybegynder
10. juli 2002 - 22:34 #19
Jeg har slettet den fra foretrukne er det ikke nok ?
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
10. juli 2002 - 22:34 #20
Det kan altså godt være svært at få det til at virke, men jeg VED at du bare skal oprette det med et program der at lavet til det, og så skal det være 16x16 og i 16 farver.
Så skal det kaldes favicon.ico og ligges i roden, og kom evt. lige med et link, så man kan teste det.

Jeg har selv haft svært ved at få det til at virke, men det er pga. alt den irriterende cache som M$ har lavet i IE...
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
10. juli 2002 - 22:35 #21
Har allerede fortalt op til flere gange at man skal lukke og åbne og lukke og åbne og tømme cahce alt hvad man kan og fjerne fra foretrukne en masse gange, for det virker utrolig dårligt...
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. juli 2002 - 22:37 #22
Det må godt være 32x32 i 256 farver, bare det er icon format.
Ja har du et link?
Avatar billede fumlerik Nybegynder
10. juli 2002 - 22:38 #23
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. juli 2002 - 22:40 #24
The requested URL /clan-club was not found on this server.
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
10. juli 2002 - 22:40 #25
eagleeye -> Nej, det må ikke være 32x32 i 256 farver, for ellers virker det ikke...
Det har jeg selv prøvet på at få til at virke, men nej, det gjorde det ikke...

fumlerik -> Læs evt. på html.dk om det og prøv at læg deres side i dine foretrukne, og du vil se hvordan det virkelig skal virke, hvis det så virker kan du tage deres logo og lægge ind på dit eget webhotel, og så bare bruge programmet til at ændre direkte i filen, så du kan få dit eget logo, så er det 100% sikkert at det virker.
Avatar billede fumlerik Nybegynder
10. juli 2002 - 22:42 #26
Mit icon er nu i 16x16 og 16 farver
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. juli 2002 - 22:43 #27
På favicon skriver de at man selv bestemmer om det er 16 eller 32 pixel. Man kan få programmer som kan lave en 16x16 og 32x32 i samme fil, så kan det måske løse det..
Avatar billede fumlerik Nybegynder
10. juli 2002 - 22:47 #28
Fvordan er det lige at jeg napper et icon fra en anden side ?
Avatar billede fumlerik Nybegynder
10. juli 2002 - 22:53 #29
Jeg takker alle for hjælpen
Avatar billede startlinket.dk Nybegynder
11. juli 2002 - 12:08 #30
http://html.dk/favicon.ico
Så gemmer du det bare det som ico og ændrer direkte i det og uploader det.