Avatar billede haldesign Nybegynder
17. august 2000 - 21:01 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

God idé haves - Bedre idé ønskes!

Haha...

Nå, men jeg har domænet http://www.køb online.nu og en god idé... det jeg søger er en endnu bedre idé til hvad der skal være på siden. Jeg tænker på hvilken service / handel der passer godt til domænet: http://www.købonline.nu

Vilde ideer der kræver meget modtages med glæde... dog ikke for ekstreme!!

- Anders
Avatar billede drean Nybegynder
17. august 2000 - 21:31 #1
Alt muligt som ikke er så nemt at støve op i forretninger...
Avatar billede driis Nybegynder
17. august 2000 - 23:16 #2
Det skal kun henvende sig til danskere... Ellers er ø\'et i domænet temmelig malplaceret ;-)

Hvad med at lægge en database over danske e-forretninger på domænet? Det kunne så være med anmeldelser og beskrivelser af de enkelte e-forretninger - så kunne brugeren hurtigt, via købonline.nu finde den e-forretning, han skal bruge. Evt. kan det kombineres med en prisdatabase, så man kan finde den billigste pris på en bestemt vare.
Avatar billede grande Nybegynder
17. august 2000 - 23:21 #3
hva` med kondomer,  du kan sælge dem ekstra small, da der sikkert er nogen der hellere vil købe dem online.
ps. jeg har en pakke med 9 tilbage du godt må få, da min kæreste købte nogle der var for små... hehe
Avatar billede haldesign Nybegynder
17. august 2000 - 23:28 #4
-> grande
Skulle det lige prøves - haha!!
Men okay, navnet siger det hele!

-> driis
Det lyder som en rigtig god \"underside\" til hvad jeg havde tænkt på!

Jeg havde forestillet mig at lave et \"supermarked\" hvor forretniger kunne sætte deres varer til salg. Så brugeren kun behøves at gå ind på een url, og så finde lige det han/hun skal bruge - altid!
Er den idé for overdrevet/stor til Danmark?

- Anders
Avatar billede haldesign Nybegynder
17. august 2000 - 23:30 #5
Ved \"overdrevet/stor\" mener jeg om tror I tilslutningen vil blive stor nok til at man kan bruge siden som \"base\" for (alt) e-handel i Danmark?

- Anders
Avatar billede driis Nybegynder
17. august 2000 - 23:38 #6
haldesign>>

Hvis dit \"supermarked\" kommer til at rumme alle slags varer fra 100+ danske e-forretninger - så tænker brugeren på din side, at \'her kan jeg købe alt\'. Så lægger han en stor ordre, og regner med, at alt er i orden ... Men rent faktisk har han bestilt fra 10 forskellige forretninger og skal betale 75 kr ekspeditions- og portogebyr fra hver af dem! Så skal han lige pludselig betale 750 kr. mere end forventet.

... Og du kan skrive det så tit du vil på siden, der skal nok være en stor procentdel af brugerne, der stadig ikke fatter (=ikke læser teksten) at din side kun er henvisninger til andre forretningers produkter.

Parolen, når du programmerer eller laver websider: Regn altid med, at brugeren er dobbelt så dum som en dør.
Avatar billede driis Nybegynder
17. august 2000 - 23:45 #7
Tilslutningens størrelse vil være bestemt af:

1) God reklame for siden
2) God funktionalitet på siden
3) Flot design på siden
4) Hvad du ellers kan finde på...

Hvis du gør de første 3 punkter 100% perfekt (hvilket der i praksis ikke er nogen, der kan..) er du sikret en god \"moneymaker\"

Men ideen som sådan er god nok, og hvis siden bliver lavet godt kan du godt regne med at få nogle kunder. Det ville dog have været bedre, hvis du havde haft et amerikansk eller engelsk domæne, derovre er de jo noget længere fremme med e-handel, så din idé ville så være mere relevant.
(Du kan jo prøve at spørge, hvor meget du skal betale for www.letsbuyit.com *LOL*)
Avatar billede haldesign Nybegynder
17. august 2000 - 23:56 #8
Har spurgt... det var lidt mere end hvad mine lommepenge kunne række til!!

Nå, men jeg har måske ikke udtrykt mig klart nok. Ideen er at du lige som i et stormagasin kommer ind til oversigten - derfra vælger du så om du vil i sportsafdelingen, køkkenafdelingen eller hvilken du nu vil i (vi leger sportsafdelingen) - i sportsafdelingen vælger du så om du vil handle i Citysport, Intersport eller Sportsmaster - det er så først nu at du træder ind i butikken, hvor du kan handle... og du ved udemærket godt at du er \"Intersport\" for de har et stort skilt hængene i loftet med deres navn på!

Hvis så folk handler i mere end een butik vil det også fremgå når de går til kassen + at fragten vil være regnet ud på forhånd (vha vægten på hver enkelt vare slået sammen).

Jeg mener selv at det er rimeligt idiotsikkert!!

Kom endelig med noget mere... det bliver kun bedre af konstruktiv \"debat\"!!

- Anders
Avatar billede haldesign Nybegynder
17. august 2000 - 23:59 #9
I øvrigt signalerer navnet også lidt at danskerne skal købe mere over nettet.
K Ø B  O N L I N E . N U !!!!!!

- Anders
Avatar billede haldesign Nybegynder
18. august 2000 - 00:01 #10
Du kan se første design til siden her:
http://www.købonline.nu
eller
http://www.koebonline.nu

- Anders
Avatar billede moegelbjerg Nybegynder
18. august 2000 - 09:40 #11
Det er meget godt med det ø, men har du set hvordan det ser ud i titellinien i IE5,0 - der står:  kÃ,bonline
Bortset fra det er det et godt navn og ideen om at samle sammen er også god. Men uanset om folk får det at vide eller ej, så er det ikke nogen god ide med de ekstra gebyrer.
Tværtimod ville det være det, der kunne give dig det afgørende skub fremad, hvis du kunne hjælpe folk til at få færre ekspeditionsgebyrer.
Derfor - fanden med design og sitemap lige nu. Lav nogle seriøse forhandlinger med de forretninger, du vil være samleled for og hjælp forbrugerne af med nogle gebyrer. Så har du en succes i baglommen.
Avatar billede driis Nybegynder
18. august 2000 - 23:53 #12
haldesign>> Du har ret, dén måde at lave siden på er så godt som idiotsikker. Som moegelbjerg siger, ville det hjælpe godt til med successen, hvis du kunne lave nogle gode aftaler med nogle leverandører mht. at spare kunderne for gebyrer.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2000 - 12:09 #13
En godt ide jo hvad med at bruge websiten til præsentation af nye produkter på nettet(køb online nu) og med direkte acces til at kunne købe varen med det samme. Jeg ville gerne have en sådan site som en sektion til den nye internetportal, som jeg brygger på.
Avatar billede haldesign Nybegynder
21. august 2000 - 14:48 #14
Tak for de fine kommentarer alle sammen!

- Anders