Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2002 - 13:52 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

This is a nice game

This game is my first work.
You're the first player.
I wish you would like it.

Hvorfor får jeg af og til en mail med kun disse linier? Er det en virus?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
08. juli 2002 - 13:53 #1
Det er garanteret KleZ du har fået :-/
Er der vedhæftede filer med.?
Avatar billede tuncay Nybegynder
08. juli 2002 - 13:54 #2
jeg får oz noget lignende...hvor der står at jeg lige ska tjekke atached som altid fylder omkring de 40 mb...den kommer altid...attached hedder næsten altid goldfish...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. juli 2002 - 13:54 #3
Ja det er en Virus.

Du får den fordi nogen du kender (der har dig i deres adress database) har virus, eller kender nogen der har, du kan endda selv have virusen.

Jeg fik den to gange her i weekenden fra en der hedder hanover@emirates.***

Har du antivirus???
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2002 - 13:55 #4
Nej det er der ikke. Afsenderen er loc@egnsbank-han-herred.dk...
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2002 - 13:56 #5
Måske er grunden til at der ikke er en vedhæftet fil at min postserver ikke tillader vedhæftede filer over 1 mb...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. juli 2002 - 13:57 #6
Den jeg fik var attatchment på 4-800 kb.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
08. juli 2002 - 13:58 #7
Det behøver ikke engang være folk i adresselisten.

Og udover det sender den emailene med alle mulige afsender. Så man kan ikke regne med hvem der har sendt emailen .. :/
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. juli 2002 - 14:00 #8
kør en online scanning

http://security1.norton.com/ssc/home.asp?j=1&langid=us&venid=sym&plfid=22&pkj=CGQNHYTINMHDKDCWLLS

...er ved at være irriterende med alle de vira der efterhånden er i omløb :(
Avatar billede misbruger Nybegynder
08. juli 2002 - 14:14 #9
Det er klez der gør det....

På den maskine som er inficeret, finder viraen en tilfældig emailadresse, og så sender den sig selv ud som værende afsendt fra den email adresse.
Dette er meget snedigt, for så kan man ikke finde ud af hvem der er afsender, uden af læse det ud af headeren.

klez er en af de viraer der skaber flest problemer af alle!

Man skal under alle omstændigheder ikke åbne den vedhæftet fil.

Grunden til du ikke har modtaget den kan være mange årsager....
1. Mailhotellet tillader ikke filer af den størrelse
2. Firewallen/Mailprogrammet tillader ikke .exe filer

F.eks tillader Outlook som default ikke exe filer!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
08. juli 2002 - 14:17 #10
misbruger >> Har du nogen ide til at fjerne den? jeg har prøvet med norton antivirus, men ser ikke ud til at kunne gøre det.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. juli 2002 - 14:27 #11
misbruger det der vel egentlig også er problemet er at der findes en del afarter af den skod virus - problemet er hvilken har gizmo-gizmo været så uleheldig at rende ind i :/

....hvis det er en w32xxx har symantec et værktøj der kan fjerne den
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.klez.a@mm.html

yderligere oversigt her
http://search.symantec.com/custom/us/query.html
Avatar billede misbruger Nybegynder
08. juli 2002 - 14:33 #12
har du aktiveret exe filen?????
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. juli 2002 - 14:39 #13
....og det er jo ikke sikkert at den overhovedet har inficeret pcén kan jo være den er blevet fanget af evt firewall
Avatar billede trs Nybegynder
08. juli 2002 - 14:40 #14
Misbruger>>Klez aktiverer sig selv bare du har markeret mailen!

du kan fjerne den med et program herfra:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.klez.removal.tool.html
Avatar billede trs Nybegynder
08. juli 2002 - 14:41 #15
Hov, havde ikke set at linket var postet
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
08. juli 2002 - 14:58 #16
Jeg har prøvet at hente den "Klez removeable tools" susanna_larsen .. Men den siger hver gang, at min pc ikke er inficeret :-/
hvilket jeg ikke kan forstå, da jeg har fået at vide, at jeg også bliver sendt sådan noget fra min mail adresse
Avatar billede misbruger Nybegynder
08. juli 2002 - 15:05 #17
det er som jeg skrev tidligere..... det er ikke nødvendigvis din maskine der er inficeret, det kan være hvilken somhelst maskine hvor din email adresse ligger i et eller andet kartotek!
Såfremt du modtager beskeder om at du er inficeret, skal du bede om at modtage headeren på den inficerede mail det påståes du har sendt, så kan man derfra læse hvem der er afsender....!
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. juli 2002 - 15:08 #18
>>misbruger - enig
et andet problem er at klez findes i en masse afarter

>> gizmo-gizmo har du antivirus sw på din pc ??
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
08. juli 2002 - 15:10 #19
susanne >> jeg har norton antivirus..
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. juli 2002 - 15:11 #20
hvis du har alle opdateringer bliver jeg noget videre skuffet hvis klez er sluppe igennem :)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. juli 2002 - 15:13 #21
...spøg til side

søg på klez her

http://search.symantec.com/custom/us/query.html

der findes en del removal tools - men jeg giver misbruger ret - det er overhovedet ikke sikkert at din pc er inficeret. Er enig med misbruger vent til du får besked om at du har virus og bed om at få headeren på mailen - så absolut ikke mailen - så kan du se hvem der er afsender
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. juli 2002 - 15:16 #22
hvis du vil være helt sikker kør denne her, som trs foreslår 14:41

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.klez.removal.tool.html

finder NAV intet her så vil jeg mene du kan slappe af :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. juli 2002 - 15:21 #23
gizmo - Det var mig der skrev tilbage til dig at der kom noget fra din adresse, men det betyder ikke at du er inficeret. Det kan være hvem som helst der har din email adresse liggende, der kan gøre det. Klez er jo netop kendetegnet ved at den er i stand til at sløre afsenderen med en anden funden email - F.eks har jeg fået en fra Valvesofware - Altså dem der har lavet Halflife.

/Nikolaj
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
08. juli 2002 - 15:22 #24
Hmm, okay... Men det er lidt svært at slappe når jeg modtager så mange emails.
Må bare lige begynde at sætte nogle regler op.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
08. juli 2002 - 15:23 #25
Oke.

Jeg slapper lidt af så :)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
08. juli 2002 - 15:41 #26
....kan sagtens følge dig - men rolig nu :D
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
29. juli 2002 - 12:54 #27
>>gizmo-gizmo har du fået løst dit problem ?