Avatar billede heidi_j Nybegynder
06. juli 2002 - 21:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med timeout

Jeg oplever tit, at hvis jeg sætter min slackbox (no x-server - 200Mhz / 32 mb edoram) igang med en krævende operation (som f.eks. at hente en 28mb stor fil ned gennem wget), så timer den alle sessions ud, og svarer kun på input gennem tty...

jeg har kørt mange servere på 100 Mhz-maskiner med 16 mb ram, uden problemer.. hvad kan problemet være?
Avatar billede hanshenrikpedersen Nybegynder
06. juli 2002 - 22:04 #1
Check din ram... check din top.
For mig lyder det som en fejl i ram. eller din CPU bliver for varm...

hans
Avatar billede peter_m Nybegynder
07. juli 2002 - 01:41 #2
Nu vil jeg ikke sige at hente en 28MB fil er særligt krævende for maskinen.

Jeg har oplevet med en redhat 6.1 at telnet sessioner vil blive afbrudt hvis linien var inaktiv fandt aldrig svaret på det.

Prøv og undersøg hvorlangt tid der går til den blive afbrudt og evt undersøg syslog for om der skulle være noget der.
Avatar billede heidi_j Nybegynder
22. juli 2002 - 18:39 #3
Skifter køler på min CPU og ser hvad der sker...