Avatar billede mar7aba Nybegynder
06. juli 2002 - 19:32 Der er 5 kommentarer

Server uden Router

Hvordan kan jeg få min webserver (Liteserve) til at finde port 80 når jeg har TDC Bredbånd uden router? Bruger XP hvor indbg firewall er slukket. Den kan finde port 21,25,110,23 til FTP og mail osv, men ikke port 80 til HTTP.
Fidusen er at jeg vil lave en hjmmeside fra min PC.

Nogle fiduser? Et andet progtam?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
06. juli 2002 - 19:46 #1
har du TDC Bredbånd uden router, så skulle der slet ikke være nogen problemer med porte overhovedet... at du ikke har en router, gør bare det hele så meget nemmere...

jeg vil i stedet for "liteserve" anbefale dig enten at bruge den webserver, der er indbygget i winxp eller apache: http://httpd.apache.org
Avatar billede thomasledet Nybegynder
06. juli 2002 - 19:48 #2
ellers så ring til TDC og spørg, hvorfor din port 80 ikke virker... det kan jo ske, at den er slået fra, fordi du, i henhold til aftalebetingelser i din kontrakt med TDC, ikke må have en webserver kørende.... læs kontrakten igennem eller læs deres online FAQ
Avatar billede sukos Juniormester
06. juli 2002 - 20:37 #3
vil da også helt klart anbefale apache!!!
Avatar billede tumben Novice
07. juli 2002 - 02:03 #4
80 virker fint her..på min httpserver (jeg har samme forbindelse som mar7aba...>>thomasledet...tror du ..eller ved du man ikke må have server kørende...og hvis nej .hvor står det så henne.såvidt jeg kan læse mig til er det ikke nævnt med et ord..men det ville da være meget rart at vide
Avatar billede thomasledet Nybegynder
07. juli 2002 - 04:46 #5
jeg må med det samme sige, at jeg ikke har nogen erfaring med TDC Bredbånd, men jeg kunen da ikke forestille mig, at det ikke skulle være tilladt at have en webserver kørende. Og hvis du aliigevel ikke må, så kan jeg ikke se nogen grund til at blokere port 80... alt tyder på, at det er din server, der ikke er sat korrekt op...

ellers så prøv, som foreslået, at ringe til TDC - bare for at være sikker...