Avatar billede g4nd4lf Nybegynder
06. juli 2002 - 00:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Få to netkort til at "opføre" sig som et?

Hey jeg ved at man i linux kan få to netkort til at opføre sig som et, altså sådan f.eks. to 100mbit netkort får en ip og kan køre ved 200mbit.
Kan det samme lade sig gøre i windows 2k eller winxp?
Avatar billede wanix Praktikant
06. juli 2002 - 00:42 #1
Så skal man vel også have to forbindelser eller hvad?
Avatar billede e.p. Nybegynder
06. juli 2002 - 01:02 #2
g4nd4lf.....
Lyder sejt, og er med på en lytter

ved du om man kan bundle mere end 2 netkort i linux
Avatar billede g4nd4lf Nybegynder
06. juli 2002 - 01:09 #3
e.p. har jeg ikke undersøgt, men kunne forestille mig det, bare det er et lige antal......
Avatar billede konex Nybegynder
06. juli 2002 - 11:31 #4
mærker begge forbindelser - højre klik og vælge broforbindelser
Avatar billede g4nd4lf Nybegynder
06. juli 2002 - 12:22 #5
hmm et lille tillægsspørgsmål:
Bridgen står til kun at være 100mbit, burde den ikke være 200mbit når det er over to netkort??
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. juli 2002 - 12:40 #6
Jeg mener at "broforbindelser" er noget andet. Noget med at sætte 2 netværk sammen (?).

Du kan ikke umidlbart bare lige sætte 2 netkort sammen til et og får det til at fungere med 200 Mbit. Netkortene og den switch du er forbundet til, skal understøtte dette.
Det kan godt være at du kan lave noget "fusk" ved siden af, men det er ikke ægte 200 Mbit du får ud af det.