Avatar billede zvan Nybegynder
05. juli 2002 - 23:48 Der er 5 kommentarer

Winwriter 200 geninstallation under win98, corrupted prog. file

Efter at have formateret harddiske og geninstalleret win98 har jeg problemer med at geninstallere driveren til min Lexmark Winwriter 200.
Jeg får følgende meddelelse når setup filen bliver aktiveret: "Setup program files have been modified or corrupted". Der har ikke været problemer med filen før.
Jeg har downloadet driveren fra forskellige steder og forsøgt at installere den igen, men får hver gang den samme fejlmeddelelse. Jeg regner derfor med at driveren fungerer men, at der er en konflikt eller lignende mellem win98 og driveren.
Hjælp er værdsat.
V.H. Ivan
Avatar billede pentium4 Juniormester
06. juli 2002 - 13:39 #1
Prøv at skrive regedit.exe under start>kør og søg efter filer som den har nået at installere inden den kommer med fejlen.
Søg f.eks. efter "Lexmark" og "Winwriter" og slet det den evt. finder. og genstart så pc'en og prøv så at installere driveren igen.

Start med at tage en kopi af "Reg-filen" som ligger i C:\Windows og gem den et andet sted, så du har den som sikkerhed hvis det skulle gå helt galt.
Avatar billede zvan Nybegynder
06. juli 2002 - 16:01 #2
Jeg har søgt i regedit efter filer der kunne have noget med installationen at gøre, men fandt ingen. Jeg har checket harddisken med Norton Disk Doctor, men den giver ingen fejlmeldinger. Det løste altså ikke problemet.
Avatar billede pentium4 Juniormester
07. juli 2002 - 12:36 #3
Hvis du går ind under printere - Ligger der så noget installeret der???
Avatar billede pentium4 Juniormester
07. juli 2002 - 12:54 #4
Her er en vejl. om hvordan driveren skal installeres: http://support.lexmark.com/cgi-bin/kbsearch/fwd.cgi?SKIN=&dockey=20178&session=6511167&ccs=58:4:0:270:0:0&url=http%3A%2F%2Fwww2.lexmark.com/infatlib.nsf/Document/ENG20178

Du har ikke glemt, at printeren skal være tændt når du installer driveren??
Avatar billede zvan Nybegynder
07. juli 2002 - 16:52 #5
<Hvis du går ind under printere - Ligger der så noget installeret der???>
Da den oprindelige driver ikke kunne installeres prøvede jeg, om der var andre af Lexmarks printer drivere fra win 98 disken der var kompatible med WW200. Det var der ikke, så jeg fjernede dem igen.

Jeg har læst vejledningen som du henviste til og jeg tror at den muligvis  beskriver en anden printer end den jeg har. Jeg lagde dog mærke til følgende:
"If you have already connected the Lexmark Inkjet printer via an IEEE 1284-compliant parallel cable, you may get a screen as Windows 95/98 starts which says that the computer has found new hardware. If so, select Do Not Install, then continue as if you did not receive the message."
  Jeg mener at jeg valgte install(altså det modsatte af hvad vejledningen anbefaler) da jeg startede windows første gang efter at printere var blevet tilsluttet. Windows kunne dog ikke finde driveren på win98 installationsdisken, så jeg forsøgte at installere driveren manuelt, og det var der, at jeg fik "corrupt setup files" fejlmeldingen første gang.

Måske har det at jeg valgte "install" påvirket den efterfølgende installation af printeren?

N.B.
Printeren er tilsluttet strømforsyningen, tilsluttet PCen og tændt.