Avatar billede ratzaiy Nybegynder
05. juli 2002 - 18:00 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Lægge video op på nettet...

Jeg har en lille video på en times tid som jeg gerne vil lægge op på nettet så folk kan se den, men min målgruppe(klassekammerater) er ikke ligefrem de største hajer til computere så hvis jeg lægger den op som DivX vil de nok have svært ved først at downloade programmet, og bagefter downloade filen og åbne den osv. Så er der en eller anden supernem måde hvorpå de måske kan se den  fx. streamet, men stadigvæk i nogenlunde samme kvalitiet som DivX, skriv hvis der er andre måder?
Avatar billede -mathias- Nybegynder
05. juli 2002 - 18:54 #1
Som alm. AVI - den kan altid afspilles i Windows Media Player
Avatar billede outsider Nybegynder
06. juli 2002 - 11:03 #2
Eller MPEG, det fungere også som streaming. Brug TMPG Enc http://www.tmpgenc.net/
Avatar billede mediaals Nybegynder
08. juli 2002 - 09:33 #3
Det nemmeste ville være at streame den så folk kan se den online, ellers skal de bruge nogle timer på at downloade den for at se den. Den streamede kan de se med det samme. Og det kan blive en rigtig god kvalitet når man streamer......... bare de har en ADSL, ellers er det virkeligt dårligt.....
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juli 2002 - 09:29 #4
Streaming er noget l**t! Sorry, bare min mening... Fortæl folk at de skal højre-klikke på dit link og vælge "Gem destination som"...

Hvis de ikke kan finde ud af det, så kan de vist godt få deres skole-penge tilbage! ;)

Ellers så tilbyd at brænde en cd for et mindre beløb...
Avatar billede mediaals Nybegynder
10. juli 2002 - 11:14 #5
hermandsen.... Jeg ved ikke hvorfor du har sådan en mening, Kan jo selvfølig være du kun har set streams på et 56k modem, for så vil jeg give dig ret, så er det lort, men med en adsl linie, er kvaliteten næsten i top. med en 1Mbit linie, kan du se streams der er i DivX format..... det kommer jo også an på hvilke sider du ser det på....
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juli 2002 - 11:56 #6
ARGH!!!!!
Netop som man så trykker på Udfør-knappen, så får man den velkendte "Denne side kan ikke vises"...

Nå, men jeg ridser lige op om hvad jeg skrev, for der var faktisk en hel del...

Generelt bryder jeg mig ikke om streams fordi du skal vente længe på at spole, den velkendte "Buffering..." har jeg set for mange gange og hvis serveren går ned, så kan du ikke se filmen...

Hvis du alligevel ser den som stream betyder det at det max tager lige så lang tid at se filmen som at hente den... Om man så først skal hente den og så se den er vel op til den enkelte person... Jeg foretrækker dog en fast fil som jeg har på min harddisk, simpelthen fordi jeg slipper for "Buffering..."-teksten, jeg kan spole når som helst, og min linie behøver kun at blive brugt en gang til at hente den fil... Hvis du spoler tilbage på en stream, så skal du hente det samme en gang til...

Jeg har selv en 256/128-forbindelse, så jeg har internet nok til mig... Min brgrundelse er blot at jeg finder flere fordele ved en fast fil, frem for et stream... :)

//hermandsen
Avatar billede outsider Nybegynder
10. juli 2002 - 14:44 #7
ikke helt rigtigt! hvis du fx streamer som mpeg (som jeg foreslog) eller QuicTime, kan du stadig gemme filen på din hd. DU skal heler ik hente det du har set igen, det er kun demand streaming.
Avatar billede hermandsen Juniormester
10. juli 2002 - 15:03 #8
Jaaaah, det har du så ret i... Dog tror jeg at jeg vil foretrække en DivX-film der fylder det halve af MPEG'en og har samme kvalitet... Hvem bliver først færdig? ;)
Avatar billede mediaals Nybegynder
11. juli 2002 - 11:40 #9
Det er altså ikke sådan at alle servere går ned hver 10 sek, Og desuden er det omkring 5 sekunder den er om at buffe! den buffer jo ikke hele filmen med det samme! det kan godt være man ikke har så nemt ved at spole i den, men, jeg ville ikke gide side og downloade en time lang film, som måske tager 2 timer at downloade, hvis du kan se den med det samme! og desuden har jeg ikke altid plads til en time lang Mpeg, hvis den bare er i en nogenlunde kvalitet.

det kangodt være at nogle medie servere ikke kan levere hurtigt nok til dig, men der er også download servere der ikke kan levere data, så hurtigt som dukan modtage... det ved jeg jeg har en 4Mbit/2Mbit og det er da ofte jeg kun kan hente med en 10Kbit i sekundet... Jeg vil gerne indrømme at der er ulemper ved streaming, men jeg kan altså også se fordelene....

og hvis det er en film du gerne vil se, så spoler du jo heller ikke rundt hele tiden.......

Als
Avatar billede hermandsen Juniormester
11. juli 2002 - 11:56 #10
Jeg tror godt vi kan blive enige om at konklusionen bliver at der er både fordele og ulemper ved streaming, og det samme ved en fast fil. Derfor må det blive en smagssag hvad man bruger... :)
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
11. juli 2002 - 22:15 #11
Så tror jeg såmænd at jeg både lægger den op som DivX fil og som streaming, så kan folk såmænd selv bestemme hvordan de vil se den :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
13. juli 2002 - 18:40 #12
God beslutning!!! ;)

Takker for point!
Avatar billede xpx Nybegynder
15. juli 2002 - 10:15 #13
Hvor kam man så se filmen?

XpX
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
15. juli 2002 - 13:32 #14
Jeg har ikke fået den lagt op endnu men, det er en gammel film fra dengang jeg var på lejrskole i 5. klasse i Silkeborg, men adressen vil være www.niendeb.tk
Avatar billede xpx Nybegynder
15. juli 2002 - 17:43 #15
Jeg elsker bare "The page cannot be found" :]

XpX
Avatar billede mediaals Nybegynder
16. juli 2002 - 09:39 #16
som hermandsen, god beslutning.....

takker også for mine point.......

og siden siger stadig "The page cannot be found"...............
Avatar billede sonne Nybegynder
20. april 2003 - 02:41 #17
This domain name NIENDEB.TK is still available and you can register it now!