Avatar billede ouh1000 Nybegynder
05. juli 2002 - 15:41 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

10GB er det meget?

Ifm. http://www.eksperten.dk/spm/231819 vil jeg lige høre om 10GB er meget?

Jeg går og overvejer at få kabel-net. Hvor man kan få en 1Mbit med 10GB pr. måned, men er det nok?

Hvor mange(GB) bruger I?

Jeg spiller en del, og henter også lidt store ting en gang imellem.

Hvad regner man med Counter Strike bruge i Up- og Download i timen eller en anden målestok?

Måske kunne det være sjovt at sætte en server op, hvor meget bruger det hvis man har 8-10 spillere på? Kan det lade sig gøre med en 1Mbit?

Findes der et program der holder øje med ens forbrug, og hvis man nærmer sig et maks, så kommer med en advarsel?

Dem af jer der har kabel eller noget i den stil, har I haft problemmer med at koble flere komputere på en forbindelse og kunne spille samtigdigt? Hvis, hvilken?
Avatar billede sprutnik Nybegynder
05. juli 2002 - 15:43 #1
Jeg har en 1024/256 og har et forbrug på omkring 25-40GB om måneden.
Avatar billede sajbar Nybegynder
05. juli 2002 - 15:50 #2
www.dumeter.com er et program du kan bruge til at holde øje med hvor meget du har hentet/sendt hvilket du nok også skal være opmærksom på..
de fleste udbydere taksere også sendt trafik så det vil sige at de 10 GB er både til up og downstream...
Avatar billede myself Nybegynder
05. juli 2002 - 15:51 #3
4 GB er rigeligt for almindelige mennesker der bare spiller lidt og downloader hist og her. Personlig har jeg "kun" en forbindelse på 256/256 (det kan ikke lade sig gøre at få mere hvor jeg bor), og har nok et forbrug på 6-8 GB i måneden, men jeg downloader meget...
>>>>>>>>sprutnik<<<<< -WOW, 25-40 GB i måneden?? jeg som troede jeg downloadede meget!! huha
Avatar billede sthen Nybegynder
05. juli 2002 - 15:57 #4
Er koblet op på stofanet, og har et månedligt forbrug på omkring 300 MB - ja MB, så det er da ikke det store vilde, men måske får jeg den værste lyst styret imens jeg er på arbejdet (som nu).
Avatar billede tinggaarden Nybegynder
08. juli 2002 - 09:51 #5
Det anbefales ikke at lave en server, hvis din upload hastighed er mindre end 512kb. CS, bruger ialt ca. 7 mb i timen. "iflg. dunmeter"

Hvis du bestiller et abonnement med et max. antal GB pr. måned, plejer udbyderen at have muligheder for at følge med i forbruget!

Jeg har 512/512 med et modem. Jeg deler min forbindelse ved hjælp af 2 netkort i den ene computer. Det funker ganske fint!

Mvh. Jimmy
Avatar billede ouh1000 Nybegynder
09. juli 2002 - 08:28 #6
takker