Avatar billede 8800 Nybegynder
16. august 2000 - 21:15 Der er 17 kommentarer

Brændings Problemer!

Hej Eksperter!
Jeg har problemer med at brænde, og jeg har ingen anelse hvorfor! når jeg enten brænder data sker der dette, at cdérne ikke virker. der er nøjagtigt de samme ting på de 2 cder, men min com. kan kun registrere en af dem! når jeg brænder audio over, sker der dettte at når den lige er begyndt at brænde, kommer der en fejl: Power exelabration error [kan ikke lige huske hvordan det staves] hvordan kan det være? er det min brænder, com, eller de cdér jeg brænder på? PlZ Hjælp mig!
Avatar billede khans Nybegynder
17. august 2000 - 21:25 #1
Hvad er det for en brænder og hvilket prg. bruger du.
Avatar billede strych9 Praktikant
17. august 2000 - 22:16 #2
Allerførst: Bruger du et cracket program til at brænde cd\'er med? -Det er en dårlig ide.
For det andet. Den fejl du får betyder sandsyneligvis at brænderen ikke har kalibreret laser strålen ordentligt. Dette er en ting brændere så vidt jeg ved gør i starten af enhver brænding fordi alle cd\'er er forskellige.
Der kan være mange grunde til denne fejl. Dårlig software, resource konflikter, en opslidt brænder (ja, de bliver slidt op med tiden, og hurtigere end de fleste tror), ikke effekt nok i strømforsyningen eller noget helt helt andet. Prøv at udelukke disse grunde en for en og vend så tilbage med noget mere relevant info om dit system.
Avatar billede 8800 Nybegynder
18. august 2000 - 14:35 #3
Jeg har en 4x4x32 speed brænder, og jeg bruger Adaptec easy cd creater deluxe! mit system er: 550 mhz pentium III 64 ram 20,5 gb harddisk!
Avatar billede noze2000 Nybegynder
22. august 2000 - 14:10 #4
Umiddelbart lyder det til at din brænder konflikter med et eller andet hardware..ellers kan det være dit brænderprogram der bare trænger til en opfrisker. Måske kan du finde et andet program med en årøveperiode og prøve med det. Hold dig fra crackede programmer, da mange af dem producerer såkaldte \"coasters\", hvor programmet med vilje laver fejl i brændingen.

Find evt programmet \"Fireburner\", som er meget simpelt og fungerer med de fleste brændere (dog ikke W2K)
Avatar billede 8800 Nybegynder
22. august 2000 - 15:10 #5
jeg har prøvet med andre programmer, der virker det heller ikke...
Avatar billede pc-support Nybegynder
23. august 2000 - 09:15 #6
Har du prøvet at brænde på nogle skiver af et andet mærke eller lidt dyrere skiver? Jeg har tidligere mødt fejlen, når man brændte på for dårlige medier!
Avatar billede 8800 Nybegynder
23. august 2000 - 14:15 #7
jeg har prøvet kodak gold... er det ikke de bedste efter verbatim? men hvad kan det ellers være?
Avatar billede powell Nybegynder
24. august 2000 - 13:39 #8
Når du brænder audio, brændes der da fra Cd til Cd?

Jeg ved at på bl.a. Compaq\'s nyeste Presario da kan den ikke gøre dette andet end at den kommer med fejl, hvis det skal kunne lade sig gøre skal det forbi hdd\'en først.

CD-rom (evt dvd-drevet) skal lagre sine data over i en buffer, denne bliver (åbenbart) overfyldt og så melder brænderen fejl.

Det kan ligeledes skyldes at brænderen sidder på samme IDE som cd-drevet, den bedste løsning jeg kender er at brænderen sider på eget IDE stik.

Altså kør brænderen som master på anden IDE-controller, end det sted du henter data fra.
Avatar billede 8800 Nybegynder
24. august 2000 - 15:00 #9
når jeg brænder audio er det både fra cd, til cd og fra min hd...
Avatar billede powell Nybegynder
24. august 2000 - 15:02 #10
Hvordan er den hardware mæssigt sat op?
Avatar billede 8800 Nybegynder
24. august 2000 - 15:06 #11
hmm.. det ved jeg sq ikke en skid om, men jeg lige da jeg fik brænderen gik det fint med at brænde ting over, det er kun her på det sidste jeg har haft problemer med det...
Avatar billede powell Nybegynder
24. august 2000 - 15:37 #12
Der findes flere forskellige ting:
1. Prøv og genindstaller dit styresystem fra bunden af igen.
(Dette kan evt. afhjælpe en dårlig driver somewhere)
Hvis du f.eks. lige har indstalleret noget nyt, eller slettet noget, kan du nemt ha\' beskadiget en driver.

2. Du kan prøve brænderen i en kammerats computer, laver den også fejl her kan du jo være en fejl i brænderen. (byt den på garantien)

3. Hvis du har et kraftigt grafikkort i PC, prøv at fjerne denne, da den muligvis kan trække en for stor effekt fra strømforsyningen.

Er det ikke noget af dette, må jeg desværre foreløbig melde pas.
Avatar billede 8800 Nybegynder
24. august 2000 - 15:39 #13
det er det desværre ikke, da jeg har prøvet det hele allerede 2 gange...
Avatar billede powell Nybegynder
24. august 2000 - 16:16 #14
Hvad var resultat af at prøve brænderen hos en kammerat?
Avatar billede powell Nybegynder
25. september 2000 - 15:30 #15
Nu skal du bare se, når det hele er oppe og køre igen, når du har installeret dit styresystem igen fra bunden med nye drivere, så kører det hele sikkert...

Du har sikkert kommet til at smadre en driver som du ikke har kunnet finde...
Avatar billede cult Nybegynder
18. oktober 2000 - 16:50 #16
Har du andet software inde samtidigt med Easy CD Creator Deluxe??? f.eks. Nero Burning Rom eller WinOnCD???? Det kan i hvertfald lave konflikter med ECC.
Avatar billede powell Nybegynder
19. oktober 2000 - 09:09 #17
cult -> Tja det er surtshow, men 8800 eksisterer ikke længere, vedkomne har valgt at slette denne konto og går nu under navnet bbs.