Avatar billede rladef2 Nybegynder
04. juli 2002 - 23:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ISO

Hvad er / gør / kan en iso fil ???
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2002 - 23:30 #1
Det er for det meste en kopi af en CD, som med lidt software kan brændes igen. For det meste warez eller film.
Avatar billede initializing Nybegynder
04. juli 2002 - 23:31 #2
Og som el_barto siger; warez eller film.

Hvilket er ulovligt i de fleste tilfælde.
Avatar billede rladef2 Nybegynder
04. juli 2002 - 23:34 #3
Hvordan håndtere man den ? fjerner / bruger den ???
Avatar billede craz15 Nybegynder
04. juli 2002 - 23:35 #4
Det er en FULD version af en warez, altså den version du også får nede i butikkerne! For det meste: Spil, Film osv.. Som de andre 2 også har sagt
Avatar billede rladef2 Nybegynder
04. juli 2002 - 23:37 #5
Kan man så bare brænde den og så bruge den bagefter ???
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2002 - 23:37 #6
Det er en cd i en fil og kan brændes på en cd eller man kan bruge et program til at fake at det er en cd i drevet http://www.daemon-tools.com/ er et af dem.

Det behøver ikke at være ulovligt f.eks. FreeBSD kan hentes på cd'er ved hjælp af iso'er og så kan man selv brænde dem.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. juli 2002 - 23:37 #7
iso er også udbredt i LINUX sammenhæng, da linux kan blivete hentet som iso (og det er ganske lovligt! http://www.linuxiso.org )

fordelen ved iso, er at du kan pakkke en hel cd ned i en fil, unden at midste skjultefiler osv..

man kan også åben en ISO fil, hvis der skal tilføjes eller fjerne noget i den.. det gøres evt med isobuster

de kan brændes med Nero, Easy CD crearor og mange andre!
Avatar billede humpfrey Nybegynder
04. juli 2002 - 23:38 #8
jeg kender to programmer som kan håndtere den slags filer, og det er winiso og isobuster, de kan pakke formatet ud så man kan se hvad der ligger inden i.
MVH Humpfrey
Avatar billede initializing Nybegynder
04. juli 2002 - 23:38 #9
Rladef2: Har du da sådan en ISO fil? Hvad er filnavnet på den?