Avatar billede kklm Nybegynder
04. juli 2002 - 22:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Computeren går pludselig i stå

Når jeg sidder foran computeren går den pludselig i stå.
Der er ikke noget bestemt tidspunkt, men det virker meget tilfældigt hvornår det sker. Det kan være i et spil, eller når jeg surfer på nettet. Når jeg genstarter computeren og kommer ind i windows har timeren ændret på klokkeslæt, dato og årstal. Jeg har endda været udsat for at BIOS-settings var ændret.
Jeg har også været udsat for at nogle af mine drev er forsvundet( A og cd-rom drev). Systemet virker ustabilt, og jeg aner ikke om det er hardware eller software som forårsager dette.
Jeg har windows Me, 512Mb-ram, AMD Athlon XP 1800+, mit bundkort er et ECS/PCC K7S5A,SIS735,Audio&Lan ,AGP graffikkort ( Riva TNT ), og så håber jeg nogen kan hjælpe mig!!
Avatar billede a-torsten Nybegynder
04. juli 2002 - 22:47 #1
Ku lyde som om den ikke fik strøm nok.. Hvor stor er din PSU..?
Avatar billede kklm Nybegynder
04. juli 2002 - 22:48 #2
300 watt
Avatar billede a-torsten Nybegynder
04. juli 2002 - 22:49 #3
Oki.. Det burde være nok....

Hva med køleren.... Er den oki, eller er temperaturen på cpu´en for høj.??

-Anders
Avatar billede kklm Nybegynder
04. juli 2002 - 22:50 #4
Den er mellem 30 og 40 grader
Avatar billede kklm Nybegynder
04. juli 2002 - 22:51 #5
Jeg har en coolermaster som larmer utrolig meget
Avatar billede a-torsten Nybegynder
04. juli 2002 - 22:52 #6
Temp virker oxo til at være oki...

Så melder jeg pas...
Avatar billede kklm Nybegynder
04. juli 2002 - 22:53 #7
øv og æv
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juli 2002 - 22:58 #8
Det kunne lyde som en ramfejl eller et dårligt motherboard. Prøv først at låne noget ram. Hvis problemet forsvinder, så....

Motherboardet er lidt svære at teste. Hvis der stadig er garenti på så gå til forhandleren

Hilsen
Kim - http://www.fotx.net/bufferzone
Avatar billede kklm Nybegynder
04. juli 2002 - 22:59 #9
Mange tak, det vil jeg prøve
Avatar billede kklm Nybegynder
04. juli 2002 - 23:00 #10
Jeg venter altså med at acceptere eller afvise!!
Avatar billede jimse Nybegynder
05. juli 2002 - 08:10 #11
Når der bliver ændret på indstillingerne på din maskine på den måde, ville jeg lige chekke for virus http://housecall.antivirus.com/ .
Dernæst med baggrund i win me's dårlige ry for over tid at lave kludder i tingene ville jeg overveje hvor lang tid siden det var at jeg lavede en frisk installation.
Avatar billede outsider Nybegynder
05. juli 2002 - 11:37 #12
Ja, RAM er nok det mest sandsynlige, og det kunne derfor også være en virus, der fylder dit ram op. Download Motherboard Monitor på: http://mbm.livewiredev.com/
Med det kan du se temperatur, Mhz, kølerrotationer, og så kan programmet også analysere din PC.
Det kunne også være et ustabilt grafikkort. Opdater driverne, og tjeck at kortet sidder rigtigt i AGP slottet.
Avatar billede kklm Nybegynder
07. juli 2002 - 20:50 #13
Jeg har prøvet de ovenstående ting og jeg har ikke virus, Motherboard Monitor viser ingenting om min computer (jeg kan kun se strømforbruget), jeg har lavet en frisk installation af Windows98 SE.
Mht. grafikkortet, så kunne der måske være noget her, men jeg ved bare ikke hvor jeg skal finde nogle driver til den.
Det er en:

STB Velocity 4400 m/16MB ram (Kan sammenlignes med Riva TNT)

Så hvis der er nogen der ved, hvor man kan finde nogle driver til den, så kunne jeg se om dette skulle være problemet...
Avatar billede kklm Nybegynder
08. juli 2002 - 22:42 #14
Nå, jeg tror ikke nogle af delene har hjulpet mig frem til det rigtige problem. Jeg bliver nok nødt til at indlevere min PC til en computerforhandler, altså en rigtig ekspert....
Men okay, det var også et besværligt spørgsmål!!
Tak for hjælpen til alle selvom det ikke virkede!!