Avatar billede webtoday Nybegynder
04. juli 2002 - 16:00 Der er 18 kommentarer

Priser tak

Hejsa jeg er ved at lave denne www.fiskergodt.dk hvad skal man tage for at lave et site af dette kalibre..

der er 1 forside + 7 undersider htm og 2 asp sider med bestilling via email

Den er ikke færdig mangler at rette grafik og teste osv
Avatar billede jelzin101 Praktikant
04. juli 2002 - 16:02 #1
250 pr påbegyndt time plejer at være standard taksten.
Avatar billede styled.dk Nybegynder
04. juli 2002 - 16:03 #2
Synes ikke den er helt lækker at se på ENDNU, men jeg ville selv tage omkring 2500 kr !

-jonas
Avatar billede webtoday Nybegynder
04. juli 2002 - 16:05 #3
2500 kr du må da være tosset snakker du om sorte penge he he
Avatar billede styled.dk Nybegynder
04. juli 2002 - 16:11 #4
webtoday > Nej men jeg er kun 15 og synes at priserne skal ligge derefter :)
Avatar billede webtoday Nybegynder
04. juli 2002 - 16:12 #5
he he okay
Avatar billede webtoday Nybegynder
04. juli 2002 - 16:13 #6
Styled.dk kan godt høre du ik skal leve af det
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. juli 2002 - 16:19 #7
skal du det da ?
Avatar billede styled.dk Nybegynder
04. juli 2002 - 16:20 #8
webtoday > Det tror jeg nu ikke du skal regne med ;)

Som 15 årig skal jeg ikke tjene til andet end fornøjelser, desuden vil jeg ikke sælge en skrabet løsning for mere.... prisen bør da lægges alt efter hvad man kan...(ja jeg indrømmer at jeg ikke kan så meget)

-Jonas
Avatar billede webtoday Nybegynder
04. juli 2002 - 16:20 #9
jeg har lige afsluttet min uddandelse som multimediedesigner og skal arbejde frelance smat køre 2 af mine andre virksomheder over nettet
Avatar billede styled.dk Nybegynder
04. juli 2002 - 16:22 #10
webtoday > hvis du vil have en projektpris vil jeg sige 8000.- !

Mhv Jonas
Avatar billede webtoday Nybegynder
04. juli 2002 - 16:24 #11
Jeg har brugt følgende:

-3 møder med virksomheden
-udarbejde af tekst dk og engelsk
- udarbejdelse af 10 skritser
- Udarbejdelse 3 prototyper
- Uaarbejdelse af 1 grafisk skitse
- Registring af domain www.2se.dk
- 3 timer asp prodution
- 2 timer cgi produktion
- 14 grafisk produktion
- 8 timer blandet
- 2 test med bruger

og manlger at rette grafiske elementer og lave sidste brugertest

Har selv tænnkt på 7500 kr + moms
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. juli 2002 - 16:24 #12
okay utroligt du ikke ved hvad taksten er så.
I denne forunderlige verden er det enlig op til dig selv, hvad du vil tjene.
Er du dygtig nok tager du det du har lyst til, men måske man skal gå lidt ned i starten før man har fået et navn og måske lidt man kan vise frem.
Avatar billede styled.dk Nybegynder
04. juli 2002 - 16:25 #13
Så er mit bud nok ikke helt ved siden af ;)
Avatar billede webtoday Nybegynder
04. juli 2002 - 16:27 #14
jeg har lavet 15 hjemmesider i alt med betaling så jeg ved godt hvad jeg skal tage men bare lige for at høre andres mening

mine samabejdspartners priser

Domæneregistrering (dk): kr. 295,00
Domæneregistrering (com/net/org/biz): kr. 995,00

Visitkortside: kr. 2.000,00

Web-produktion: kr. 450,00 pr. time
ASP produktion: kr. 650,00 pr. time
Databaseproduktion: kr. 650,00 pr. time
Foto/billedbehandling: kr. 450,00 pr. time
Scripter: kr. 450,00 pr. time
Flashproduktion: kr. 550,00 pr. time
Scanning pr. foto/objekt: kr. 50,00

Chat-funktion på eget site: kr. 3.500,00
Lukkede brugergrupper (intranet): kr. 1.500,00 kr.
Upload på web-server: kr. 1.000,00 pr. site.

Vedligeholdese af hjemmesider (max 4 A4 siders tekst og 6 fotos/objekter): kr. 750,00 pr. md. (baseret på ændring 1 x pr. md.)
Bannerproduktion pr. stk.: kr. 750,00 Registrering hos søgemaskiner (5 - 10 stk.): kr. 5.000,00 (incl. metaopbygning).

Rådgivning inden for e-handel og web-produktion: kr. 750,00 pr. time.

jeg tager 150 kr af deres priser i timen samt lidt anderledes metoder

synes ikke man kan tage en time pris da jeg ser det som et samlet projket man kan aldrig sige hvor mange timer man har brugt da nogle dage går det godt og andre dage skal man holde pause da man laver mere lort ind kvalitet
Avatar billede lokum Nybegynder
04. juli 2002 - 16:48 #15
Hvad koster så en administrationsside (med brugerlogin) til upload af nyheder, andre tekster, referencer med fotos?
Avatar billede lokum Nybegynder
04. juli 2002 - 16:48 #16
Og naturligvis en lille database.
Avatar billede lokum Nybegynder
04. juli 2002 - 16:52 #17
>>> der må da være en administrationsside + produktdatabase til www.fiskergodt.dk ?? 2.500,- virker i så fald lidt latterligt?
Avatar billede xerex Nybegynder
05. juli 2002 - 10:42 #18
Hvis du har lavet 15 hjemmesider, burde du nok vide hvad du skulle tage :)