Avatar billede hundevennen Nybegynder
03. juli 2002 - 10:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

avi til divx

jeg har en 10 minutters avi sekevens og vil gerne lave den om til divX, hvordan og med hvad?
Avatar billede klatten Nybegynder
03. juli 2002 - 10:28 #1
Avatar billede hundevennen Nybegynder
03. juli 2002 - 10:48 #2
det er da kun en afspiller??
Avatar billede hundevennen Nybegynder
03. juli 2002 - 10:56 #3
sorry - jeg læste den forkerte - divX pro kan lave det - øh findes der ikke en freeware?
Avatar billede klatten Nybegynder
03. juli 2002 - 11:08 #4
divx pro findes ikke som freeware, men den hentes i en gratis version, hvor du bliver oversvømmet med reklamer. Det kan vel accepteres, hvis det kun er en enkelt fil, du skal have konverteret.

Iflg. dette site kan det dog også gøres med et freeware program "virtualdub"
http://www.divx-digest.com/articles/avi2mpeg4.html
Avatar billede hundevennen Nybegynder
03. juli 2002 - 11:15 #5
har prøvet virtualdub - dur ikke
Avatar billede hundevennen Nybegynder
03. juli 2002 - 11:16 #6
den der freewarebundle med reklamer er kun afspiller kan ikke gode avi til divx
Avatar billede hundevennen Nybegynder
03. juli 2002 - 11:21 #7
gode - code
Avatar billede outsider Nybegynder
03. juli 2002 - 13:11 #8
Du kan bruge alle programmer da kan exportere og læse DivX. Fx Virtual Dub.
Åben filen i Virtual Dub, og vælg "Save as avi" Virtual Dub gemmer så filen som en Ukomprimeret avi. Hvis du vil komprimere filen i et andet avi format, kan du vælge det i Compression Settings.
Avatar billede outsider Nybegynder
03. juli 2002 - 13:13 #9
ups, troede du skulle lave DivX til Avi... sorry
Men du kan stadig bruge VD, åben filen, og under Compression Settings vælger du DivX 5.0, juster bitrate osv, og tryk Save As Avi.
Avatar billede halifax Nybegynder
03. juli 2002 - 13:41 #10
Prøv om du kan få inspiration/hjælp fra disse artikler
Komprimer videoen med DivX
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3330

og denne
Fra dvd til DivX
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3532
hvor du bl. a kan læse om EasyDivX
"EasyDivX er gratis og virker under Windows 98, ME, NT, 2000 og XP"
Avatar billede hundevennen Nybegynder
03. juli 2002 - 15:35 #11
outsider og halifax check lige
http://www.eksperten.dk/spm/231953  point til Jer også