Avatar billede hurup Nybegynder
02. juli 2002 - 17:32 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

finde en værdie med en ubekendt

Hej
Håber at i kan hjælpe mig ?

Det skulle helst laves uden makro - den skal sendes til flere personer når den er færdig
det skal funger i exel 2000 - jeg kører dog selv 2002

dette er hvad jeg ved om opgaven.

eks
885  vides      indtaste    a  flow
80  vides      indtaste    b  temp
1239 ubekendt    skal vises    c  flow
20  vides      indtaste    d  Temp
45  fast      fast (45)    e  Temp

jeg må desværre indrømme at dette ikke er min stærke side.

flere oplysninger kan sendes på regnark.

Hej fra Hurup
Avatar billede janvogt Praktikant
02. juli 2002 - 17:41 #1
Jeg er ikke helt med, men prøv lige at sende dit ark, så kigger jeg på det.
janvogt@esenet.dk
Avatar billede janvogt Praktikant
02. juli 2002 - 17:42 #2
Hvis du kan må du gerne uddybe problemstillingen lidt ....
Avatar billede hurup Nybegynder
02. juli 2002 - 18:08 #3
Fint
jeg sender arket til dig
nu
Avatar billede benson Nybegynder
02. juli 2002 - 20:14 #4
Det lyder som en opgave for en maskinIng. Du er også velkommen til at sende det til news@hojholt.dk, hvis ikke janvogt finder en løsning ;-)
Avatar billede hurup Nybegynder
02. juli 2002 - 20:48 #5
hej benson

det er sendt håber at i kan hjælpe mig - jeg fik lovet for meget på mit arbejde idag *S*

jeg har ikke hørt fra janvogt  i nu
Avatar billede hurup Nybegynder
02. juli 2002 - 20:49 #6
i må vende tilbage hvis jeg skal prøve at uddybe det nærmer
Avatar billede benson Nybegynder
02. juli 2002 - 22:08 #7
Hejsa !

Jeg må nok også sige at jeg heller ikke er ret meget med, men her er min version.

Du vil gerne finde ud af hvordan værdien 1239 findes, også ved andre indtastnings værdier, uden at anvende makro, og dermed udelukke målsøgningen som er anvendt i dette tilfælde ?

På ark1 er 2 formler med én ubekendt. Ved at isolerer "c" som skal findes fås følgende formel:

c=(a*b-45*a)/(45-d)

og på ark "beregninger" celle J10 indsættes denne formel
=+(B2*F2-45*B2)/(45-B5)

Så er du fri for at anvende målsøgning og makro !

Regneark sendt retur !

MVH Benson
Avatar billede benson Nybegynder
02. juli 2002 - 22:51 #8
Hej Igen !

Jeg har lige rippet regnearket for alle makroer, samt en "kæde" til "Prisliste P", som jeg ikke kunne se blev brugt nogen steder !

Så nu spørger den ikke om godkendelse at makro, og heller ikke om den skal opdatere kæder !

MVH Benson
Avatar billede hurup Nybegynder
02. juli 2002 - 22:54 #9
jeg kan første få checket den imorgen med 1 LADY - men jeg regner med at det er iorden *S* , så jeg giver dig point, ellers vender jeg frygtelig tilbage *S*

MANGE TAK FOR HJÆLPEN
Avatar billede hurup Nybegynder
02. juli 2002 - 23:15 #10
tak - men jeg kan ikke komme til at give benson sine point - hulk
Avatar billede benson Nybegynder
03. juli 2002 - 08:07 #11
hurup> Vi prøver da bare igen ;-)
Avatar billede benson Nybegynder
03. juli 2002 - 08:14 #12
hurup> Vi prøver da bare igen ;-) Det skulle have været et svar ...dah...
Avatar billede benson Nybegynder
03. juli 2002 - 08:15 #13
hmm !! Jeg kan vist ikke få lov til at lave et svar ser det ud til !
JEg prøver lige en sidste gang !
Ellers må du oprette endnu et spørgsmål 8-}
Avatar billede benson Nybegynder
03. juli 2002 - 08:20 #14
PS : Du skal først gøre det når du har accepteret dit eget svar, ellers får du ikke dine point med over !! Og hvis du heller ikke kan oprette et svar, så må det jo være en fejl på Eksperten.dk ??

Jeg poster lige et spørgsmål i exp katagorien !
Avatar billede hurup Nybegynder
03. juli 2002 - 16:27 #15
ok benson