Avatar billede mib33 Nybegynder
01. juli 2002 - 22:13 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Teledanmark ADSL forbindelse i Win 2000 haster haster

Hvordan opretter man en opkaldsforbindelse til teledanmark ADSL i Win 2000, den skal jo kalde op med brugernavn og adgangskode, og når vi prøver at lave en opkaldsforbindelse, så kommer den med en meddelse om at der ikke er noget modem, eller noget i den retning, jeg har ikke den nøjagtige fejlmelding, da det er en af mine kammerater der har problemet, det haster meget, derfor det høje pointantal ;-)
Avatar billede nicidem Nybegynder
01. juli 2002 - 22:15 #1
kan du gå ind på
http://192.168.1.1 ?
Avatar billede initializing Nybegynder
01. juli 2002 - 22:15 #2
Hvilket netkort, modem og skillefilter er det du har? Router?

-Martin
Avatar billede initializing Nybegynder
01. juli 2002 - 22:16 #3
Nicidem: Hvad skulle det hjælpe?

Jeg er på nettet og der sker da ikke ngoet? :)
Avatar billede nicidem Nybegynder
01. juli 2002 - 22:22 #4
initializing: Sorry blev lidt forvirret, troede de havde problemer med password og brugernavn...
Avatar billede mib33 Nybegynder
01. juli 2002 - 22:22 #5
Der er ikke modem i, og det er ikke med router, og der sidder et standard 10/100 netkort i, men som jeg skriver, så er det en af mine kammerater der har problemet, så jeg har ikke alle detaljer, men det han skal have lavet er en opkaldsforbindelse der "peger" på hans netkort, istedet for et modem !!!
Avatar billede smooth Nybegynder
01. juli 2002 - 22:23 #6
Hvis du kan komme ind på http://192.168.1.1  så er det ikke din modem :) eller router.

Det er det som Nicidem prøver at sige :)

Med venlig hilsen
Smooth
WebSteps.dk
Avatar billede thomashove Nybegynder
01. juli 2002 - 22:23 #7
man laver ikke en opkaldsforbindelse til ADSL men derimod skal man sikre sig at ens netværksforbindelse er ok.

du nævner brugernavn/adgangskode... er du sikker på det er ADSL ??? - der er ikke brugernavne/adgangskoder i forbindelse med ADSL

Kan vennen ikke bare følge den udleverede brugsanvisning fra teledk - den forklarer det da ret detaljeret.
Avatar billede smooth Nybegynder
01. juli 2002 - 22:24 #8
Er du sikker at hans net kort opfanger modem ?

har du prøvet at skrive  ipconfig  i command ?
Avatar billede mib33 Nybegynder
01. juli 2002 - 22:25 #9
Problemet er at få lavet en opkaldsforbindelse med password og brugernavn, den skal bare pege på netkort, istedet for modem ???
Avatar billede nicidem Nybegynder
01. juli 2002 - 22:26 #10
thx smooth, du er en homee ;)
Avatar billede smooth Nybegynder
01. juli 2002 - 22:26 #11
Når du har sat alt sammen skal du går in under

http://192.168.1.1

Der skal du så online registrere dig og skrive kundenummer og password.

Slut :)

Med venlig hilsen
Smooth
Avatar billede smooth Nybegynder
01. juli 2002 - 22:27 #12
Hey nicidem  NP :) lol
Avatar billede mib33 Nybegynder
01. juli 2002 - 22:28 #13
Brugsanvisningerne plejer ikke at medtage Win 2000, fordi det er en NT udgave, og jo, til de teledk. ADSL forbindelser jeg har haft med at gøre, der skal man bruge "opkaldsforbindelse" og brugernavn og adgangskode !!!
Avatar billede smooth Nybegynder
01. juli 2002 - 22:30 #14
Hvad jeg vil så skal du rette I explorer så den ikke skal ringe op og der efter skal du kører http://192.168.1.1 .

Det er det samme som ISDN
Avatar billede djeclemen Nybegynder
01. juli 2002 - 22:36 #15
har du router modem

eller kørere du via. atm kort..

plejer du at kalde op?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
01. juli 2002 - 22:37 #16
hvis det er normalt for dig at ringe op
så følg denne guide
Avatar billede initializing Nybegynder
01. juli 2002 - 22:38 #17
Vil genre lige vide hvad den side der gør :)

Jeg sidder på nettet men kan ikke se den?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
01. juli 2002 - 22:42 #18
Avatar billede nicidem Nybegynder
01. juli 2002 - 22:42 #19
Det er den side du redigerer dine indstillinger på din router...
Avatar billede thomashove Nybegynder
01. juli 2002 - 22:42 #20
initializing<- hvis det er 192.168.1.1 du refererer til er det routerens ip nr. internt på hans netværk - så du kan ikke se den
Avatar billede prodic Mester
01. juli 2002 - 22:45 #21
http://www.teledanmark.dk/html/privat/internet/bredbaand/pdf/2257_install_windows2000.pdf

Hvis du kun har et netkort i din maskine så skal du IKKE oprette en opkaldsforbindelse, da du gerne skulle få tildelt din IP automatisk.
Start->Kør->cwd og skriv så ipconfig(?) for at se om du har fået et ip-nummer. Normalt starter de med 80.xxx.xxx.xxx
Hvis du skal oprette en forbindelse så f.eks Internet Explorer kan få kontakt, så skal du oprette en opkaldsforbindelse der anvender LAN og ikke modem til forbindelsen.
Avatar billede thomashove Nybegynder
01. juli 2002 - 22:46 #22
mib33 <- hvordan ser vennens netvætk opsætning ud ??? (for lige at få det slået på plads)

er der router, skillefilter, modem osv.

jeg tror stadig du forveksler ADSL opkoblingen med f.eks. en ISDN opkobling.
Avatar billede mib33 Nybegynder
01. juli 2002 - 22:52 #23
>> djeclemen
Hvis du laver et svar, så får du pointene, det var åbenbart bare en pppoe klient der ikke var installeret, nu (tror jeg nok) virker det :-)
Avatar billede mib33 Nybegynder
01. juli 2002 - 22:57 #24
Jeg har allerede skrevet højere oppe at der IKKE er modem eller router, og explorer egenskaberne er sat til "aldrig" at ringe til en forbindelse, men umiddelbart ser det ud som om det bare var fordi der ikke var installeret en "pppoe" klient, men det får jeg besked om, om lidt når han kommer på igen !!
Avatar billede djeclemen Nybegynder
01. juli 2002 - 22:58 #25
heh - der findes også en guide skrevet af opasia - men den kunne jeg ik lige finde
Avatar billede mib33 Nybegynder
01. juli 2002 - 23:08 #26
djeclemen : du får 75 point for svaret med pppoe klienten
prodic : du får 25 point får at have fundet den vejledning jeg har prøvet at klikke mig frem til de sidste 2 timer
Tak for hjælpen til alle
SPØRGSMÅL LUKKET
Avatar billede djeclemen Nybegynder
01. juli 2002 - 23:11 #27
takker :D