Avatar billede søren-jon Nybegynder
15. august 2000 - 12:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg fast IP?????

Hello
Jeg er ADSL kunde hos TeleDk og de tilbyder ikke fast IP medmindre man er erhvervskunde og det koster ca 200,- oven i kvartalsregningen og scannet, som er min host for tiden vil have 50,- om mdr. for at pege på min IP dvs 350,- i kvartalet for en Fast IP kan det virkelig passe??????
Avatar billede Jman Praktikant
15. august 2000 - 12:22 #1
Ja!
Det er sygt, men sådan er systemet (indtilnogen gør oprør!!!). Det svarer lidt til f.eks. worldonline gerne vil tilbyde billig plads på deres server til dit domæne, men når du vil benytte dig af ting der skal understøttes af komponenter fra forskellige programmer (f.eks. frontpage) koster det ekstra- sygt men uretfærdigt!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. august 2000 - 12:44 #2
Øøøøøh, hvorfor må ting ikke koste penge. Der er folk, der skal have løn,
maskiner, kabler, software , der skal anskaffes. Det koster som bekendt
penge. Til gengæld er det et rimeligt frit marked - er du utilfreds med pris,
kvalitet og service, så gå et andet sted hen. Personligt vil jeg f.eks. aldrig
købe et .com, .net og .org domæne i Danmark - så jeg har gjort oprør ;-)
Avatar billede Jman Praktikant
15. august 2000 - 12:50 #3
Det er O.K. at ting koster penge, hvis det er en rimelig pris - men du skal ikke fortælle mig at der er 350 kroners forskellig på at tildele en vilkårlig IP-adresse imod en fast IP-adresse..
Det er det samme med danske netbank. For en privat koster det 50 kroner at oprette, men for firma koster det 500,-
DET\' for sygt!!! :0(
Avatar billede roslev Nybegynder
15. august 2000 - 13:05 #4
Prøv http://www.dyndns.org (..eller dynip.com eller dynodns.net eller dhs.org - der er nok af dem....) - her kan du få gratis software der sender din IP til deres server når du går på nettet. Du vælger så et en adresse, f.eks. eksperten.dyndns.org - og al trafik vil blive sendt videre til din IP....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. august 2000 - 13:22 #5
Med fare for at gentage mig selv, superior, så skift bank. Hvis du ikke vil finde
dig i det, så behøver du heller ikke.
Avatar billede Jman Praktikant
15. august 2000 - 13:46 #6
behøvs ikk!
Jeg brokkede mig nemlig og fik oprettelsen til samme pris som privat-kunder!
Men det er pricippet i, hvor åndsvagt og udnyttende vores system egentlig er...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. august 2000 - 14:06 #7
OK - det var en anden mulighed. Det hedder \"udbud og efterspørgsel\" eller
kapitalisme eller ... tjah ... Som Ingvald Lieberkind sagde i fjernsynet for
mange Herrens år siden: \"De mere snu ædre de mindre snu\". Men det var
vistnok om fisk. Det var slut på det sidespor ;-)
Avatar billede søren-jon Nybegynder
16. august 2000 - 08:25 #8
Ok!
Jeg er krøbet til korset og har ædt betingelserne, dog fandt jeg en løsning der var noget smartere, jeg konverterede mit nuværende NetExpress til et Pro@ccess som er teledk\'s erhvervs pakke, der får man automatisk fast ip den er dog en smule dyrrere men til gengæld er det \"billigere\" at få dem til at pege på min IP..... Selvfølgelig skal ting koste penge, bevares, men jeg sytes dette svarer lidt til at tage 10,- for en vingummibamse, netop på grund af udbud og efterspørgsel
Avatar billede Jman Praktikant
16. august 2000 - 10:10 #9
ENIG!
Avatar billede patienten Nybegynder
20. august 2000 - 21:06 #10
kommentar til erikjacobsen

Der er andet i livet end penge, du fokuserer kun på penge, der må være et forum om penge hvor du kan bruge dine evner, andre normale går efter livskvalitet