Avatar billede bjol Nybegynder
15. august 2000 - 10:19 Der er 3 kommentarer

Access til SQL

Hvordan konvertere man en MS-Access 2000 database til en SQL- database.
Hvilket værktøj skal man bruge ? Hvor kan man få fat i det ?
Hvad skal man passe på ?
Hvilke kommandoer virker ikke i SQL
Hvordan starter man på konverteringen
Kort sagt jeg er helt ny i det her og har brug for al den hjælp som jeg kan få
Jeg har hørt op upsizing Wizard 97. Kan det bruges til MS Access 2000 ?
Jeg ved det er et omfattende og svært spørgsmål og sætter derfor 300 point på spil ?

på forhånd tak
Avatar billede tlist Nybegynder
15. august 2000 - 11:03 #1
Du kan importere en Access database i MS_SQL 7.0 f.eks. kan du åbne en db i SQL og højreklikke i højre felt under Tables. Vælge all tasks - import data. Og derfra går det meget smertefrit.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
15. august 2000 - 11:24 #2
Eller du kan gå ind i start menuen og vælge Programs -> Microsoft SQL Server 7.0 -> Import and Export data, der starter en ret gennemført wizard op... (DTS wizard, den Data Transformation Package du får lavet kan du evt. selv rette til bagefter)
ellers kan du koble din Access på som Linked server og bruge SELECT INTO...
Eller gemme din Access fil som komma separeret fil og bruge BCP utilitiet til at importere dine data...

Listet i rækkefølge, efter hvad jeg mener er nemmeste -> sværeste
Avatar billede bjol Nybegynder
16. august 2000 - 19:13 #3
Jeg synes ikke jeg har fået et svar som dækker det jeg spurgte om