Avatar billede bdk Nybegynder
30. juni 2002 - 21:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Harddisk skuffe

Jeg har købt en harddisk skuffe, hvor jeg frit kan tage min desk med mig, og dette har virket fint længe.

Men nu skete der det, at min Windows XP pludselig låser når jeg prøver, at komme i kontakt med harddisken. Jeg skiftede så harddisken ud med en anden desk, men dagen efter gør Windows XP nu det sammen. De 2 andre deske jeg har i virker helt normalt. Min bios finder også harddisken, og det samme gør XP, men hvad sker der. Er det min harddisk skuffe der kortslutter den eller?
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. juni 2002 - 21:18 #1
det kunne være stikket, det der sidder i skuffen og det der sidder holderen, kan være de ikke rigtigt har kontakt mere!
Avatar billede bdk Nybegynder
30. juni 2002 - 21:21 #2
Jeg har jo prøvet harddisken i en anden computer, men der virker den heller ikke.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. juni 2002 - 21:22 #3
XP er jo meget sart mht. hardware.
Installerede du xp mens harddiskskuffen sad i?
Det kan være den ikke ka li den nye harddisk pga. det?!
Avatar billede bdk Nybegynder
30. juni 2002 - 21:24 #4
Det har kørt fint i 4-5 måneder i XP
Avatar billede bdk Nybegynder
30. juni 2002 - 21:36 #5
hjælpppp står jeg nu med 2 defekte harddiske?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. juni 2002 - 21:39 #6
du kan evt. prøve en repair:

Du kan godt køre en rep uden at dine indstillinger forsvinder gør sådan her.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar

(lånt af resten ;)
Avatar billede carstengp Nybegynder
30. juni 2002 - 21:39 #7
Har du prøvet uden skuffe?
Avatar billede resten Nybegynder
30. juni 2002 - 21:40 #8
*lol*
Avatar billede bdk Nybegynder
30. juni 2002 - 21:50 #9
Ja jeg har prøvet uden skuffe, begge harddiske virkede fint før jeg satte dem i skuffen, men ikke efter.
Avatar billede bdk Nybegynder
30. juni 2002 - 22:00 #10
ingen gode råd???????
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. juni 2002 - 22:13 #11
har du prøvet reparationen?
Avatar billede bdk Nybegynder
30. juni 2002 - 22:15 #12
ja den går ned når den når til den harddisk.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. juni 2002 - 22:57 #13
det lyder dælme ikke godt :(
jeg ville nok prøve med en nyinstallation, for at finde ud af om det er en hardwarefejl, som det desværre lyder til at være
Avatar billede intel4004 Novice
01. juli 2002 - 15:18 #14
Nu ved jeg ikke om det er billig ATA66 plastic harddisk skuffe til 140kr men sådan har jeg nemlig. Jeg forsøgte at boote(installere) XP på harddisken heri og det virkede også fint. Da jeg så næste dag tændte kom der blå skærm og fejlmeddelelsen: unknown hard error, og computeren frøs.

Tilsidst(efter 4 timers banden og svovlen) monterede jeg harddisken i en 3,5" plads, og XP bootede uden problemer. XP bootede før på anden harddisk og kunne sagtens benytte harddisken som sad i den flytbare skuffe...

Dette er den eneste den eneste hard/software flik jeg har opserveret med min (gamle)billige skuffe...