Avatar billede -rambo- Nybegynder
30. juni 2002 - 20:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Cd-rom

Hej

Jeg har et cd-rom drev, der ter sig lidt underligt. Jeg kan normalt køre det hele, men jeg har lige fået nogle brændte cd'er som kan kører på alle andre computere jeg har prøvet men ikke på mit drev. Hvad kan der være galt.

Drevet er 16x DVD, Phillips, ca. 1 år gammelt.

Tak på forhånd
Avatar billede carstengp Nybegynder
30. juni 2002 - 20:20 #1
Jeg tror at laser-linsen trænger til at blive renset. Det starter altid med at drevet ikke kan læse brændte cd'er, senere heller ikke almindelige...

Men lad være med at købe rense-cd eller lignende, for de gør i de fleste tilfælde kun tingene værre.
For mit eget vedkommende, er det kun sprit og vatpinde + lidt fingerfærdighed, som virker!!!!

Hvis der ryges i nærheden af drevet, er det temmelig sikkert det, som er i vejen.
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. juni 2002 - 20:21 #2
Der er nogle Cd'er som ikke altid vil afspilles på alle computere, men en mulighed er da at rense drevet!
Lad være med at købe sådan en Ranse CD, de er alt for dyre, og virker ikke til alle CD afspillere (Drev, DiscMan, etc)
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. juni 2002 - 20:23 #3
he he
sorry!
Avatar billede bdk Nybegynder
30. juni 2002 - 21:38 #4
Købt et nyt, det kan ikke betale sig at gøre noget ved det.
Avatar billede bdk Nybegynder
30. juni 2002 - 21:39 #5
køb et almindelig cd-rom drev til brændte cd'er, eller brug din brænder, hvis du har sådan en.
Avatar billede -rambo- Nybegynder
02. juli 2002 - 16:18 #6
Tak for svaret carsten.