Avatar billede zippery Nybegynder
28. juni 2002 - 21:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

oprette partition

Jeg vil gerne tildele ca. 5 GB harddiskplads til en ny partition (windows 98SE). Nærværende primære partition kører windows 2000 Pro. Formålet er en dual-boot konfiguration med hhv. win2000, som altså er installeret først, og dernæst win98se.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede zippery Nybegynder
28. juni 2002 - 21:37 #1
I hjælpen oplyses, at der skal højreklikkes på det ikke-allokerede område af den grundlæggende disk (c:/) i diskhåndtering og derefter på opret logisk drev, hvilket imidlertid ikke er muligt. Hvorfor?
Avatar billede wanix Praktikant
28. juni 2002 - 21:50 #2
Hvis du ikke vil miste din data, ved at oprette nye drev. Skal du bruge Partition MAgic 7.0
Avatar billede zippery Nybegynder
28. juni 2002 - 21:57 #3
OK. Men hvad er det konkret? Koster det mange penge?
Avatar billede zippery Nybegynder
28. juni 2002 - 22:00 #4
Nej vent. Jeg tjekker lige siden:

http://www.powerquest.com/partitionmagic/
Avatar billede wanix Praktikant
28. juni 2002 - 22:15 #5
ja der står pris. Du kan ikke bruge den trial version, der ligger på siden. Den funger ikke til noget.
Avatar billede the_email Nybegynder
28. juni 2002 - 22:17 #6
PartitionM koster en tusse på www.edbpriser.dk
Avatar billede wanix Praktikant
28. juni 2002 - 22:20 #7
Avatar billede wanix Praktikant
28. juni 2002 - 22:20 #8
Okay. He he!
Avatar billede zippery Nybegynder
28. juni 2002 - 22:28 #9
Lige en ting til (forventer intet svar. men det kunne da være rart at være helt sikker): Jeg køber nok programmet - det kan vist virkelig spare en for en del tid...
Men kan er der nogen der har links til ALLE mulige directX versioner, gerne både 5.0 og 7.0. Jeg kører selv nr. 8.1 på min superPC, men gamle games, which I fancy, kan ikke kapere den nye driver. Derfor vil jeg partitionere og installere win 98 med den gode gamle 5er og svælge i gamle minder i min lille sommerferie...

Eller ER det muligt at bruge 2000pro som spillekonsol til f.eks games, der er skabt til directX 5.o - i så fald ville jeg spare en tusse til partition MAGIC!!!

Point til den, der svarer.
Avatar billede wanix Praktikant
28. juni 2002 - 22:30 #10
Det vil ikke være en god ide at spille i 2000. Det er overhovedet ikke lavet til at spille i.