Avatar billede minau Nybegynder
28. juni 2002 - 13:54 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Genopladelige baterier

Hej

Jeg har købt et dejligt Digitalkamera

Hvad skal jeg vide når jeg skal købe baterier?

meget gerne links til steder hvor jeg kan købe dem
Avatar billede greek Nybegynder
28. juni 2002 - 13:58 #1
Min erfaring er at du ikke skal købe batterier osv. over internettet, næ smut du bare ned i din nærmeste Merlin og køb nogle batterier, det kan godt være du betaler lidt mere end over nettet, men det er meget nemmere at klage over produktet og få det byttet.
Avatar billede disky Nybegynder
28. juni 2002 - 14:05 #2
Min erfaring er at du skal købe dem f.eks. ved T-Hansen kvaliteten er den samme, men du skal ikke betale 100% extra fordi merlin skal have dækkes deres sindsyge avance.

Kig lige her:
http://www.t-hansen.dk/products.asp?c=68745031&n=296522825#xy

Jeg har selv købt nogle til mit Nikon Coolpix 990 og tro mig de er billigere og har bedre kapacitet end det dyre merlin/fona/fotobutik man køber.
Avatar billede scb Praktikant
28. juni 2002 - 14:06 #3
De fleste digitale kameraer har et ret stort strømforbrug, så du skal have nogle med så mange mA timer som muligt, gerne omkring 1500 -1800 mA.

Du kan købe genopladelige batterier hos bl.a Harald Nyborg, Elgiganten, ElectricWorld. eller wwww.helmholt.dk

-SCB
Avatar billede webdesigner Praktikant
28. juni 2002 - 14:07 #4
der findes i dag baterioplader det kan oplade ikke gen opladelige bateriere....
så hvis du bruger lidt penge på en god oplader kan du tjæne pemngene ind igen på bateriere....
Avatar billede scb Praktikant
28. juni 2002 - 14:12 #5
webdesigner>> Det er kun i ganske få tilfælde at det er noget der dur, og slet ikke til noget der har et større strømforbrug.
-SCB
Avatar billede colabund Nybegynder
28. juni 2002 - 16:28 #6
Øhhh, hvad om minau fortalte, hvad slags batt., der skal bruges i kameraet...
  Nogle kam´s bruger ikke-standard batterier.
    Ellers har SCB ret (som sædvanlig), svaret 14:06:15 kan jeg kun tilslutte mig - af egen erfaring.
Avatar billede fromsej Praktikant
05. august 2002 - 18:17 #7
Du må IKKE oplade på almindelige elementer/batterier , det er kun salgsgas at det kan lade sig gøre.
Almindelige elementer er engangs , de kan ikke tåle at blive påført en ladespænding.
Avatar billede erik100 Nybegynder
17. december 2003 - 21:19 #8
>fromsej. Jo jeg har en oplader der godt kan oplade almindelige batterier (alkaline), men det er rigtigt at de fleste opladere ikke kan. Dog skal batterierne helst ikke være helt afladetf fro så virker det ikke.. Du kan se den her: http://www.dabs.com/uk/productview?quicklinx=2W1Q?refererid=t5
Avatar billede fromsej Praktikant
17. december 2003 - 21:54 #9
Jeg er udmærket klar over at det kan lade sig gøre, men elementerne er IKKE beregnet til det.