Avatar billede jens_k Nybegynder
28. juni 2002 - 10:43 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Close Connection og Record Set

Hejsa..

Nu ville jeg lige høre..

Jeg har en meget "dårlig" vane..

Jeg lukker aldrig mine Connections og Record Set´s. Mine scripts virker dog stadig uden problemer..

Men gør det selve siden langsommere ?

Jens K
Avatar billede skovtrold Nybegynder
28. juni 2002 - 10:45 #1
Ja, det giver dårlig performance. Så det er klart en fordel hvis du ændrer den dårlige vane :-)
Avatar billede skovtrold Nybegynder
28. juni 2002 - 10:46 #2
Tingene kan sagtens virke, men der bruges ressourcer på at holde dine connections åbne.
Avatar billede rxftp Nybegynder
28. juni 2002 - 11:24 #3
Og connections og records set er åbne i 20 min som er standard session time på servere...
Avatar billede tmceu Praktikant
28. juni 2002 - 11:52 #4
Der er en lille artikel her: http://www.4guysfromrolla.com/webtech/060999-2.shtml

Det behøver ikke at koste noget at lukke. Lav eks. denne lille include fil som du smider i bunden af alle dine ASP sider (hvor du anvender databasen)

If objRS.State = 1 Then objRS.Close
Set objRS = Nothing
If objConn.State = 1 Then objConn.Close
Set objConn = Nothing

Kontrollen på state forhindrer fejl, når objektet ikke er åbent.
Avatar billede tmceu Praktikant
28. juni 2002 - 11:54 #5
Man kunne så tilføje, at hvis du eks. kører på et webhotel sammen med x andre, der koder helt ad h...... til vil du sandsynligvis aldrig mærke nogen performance forskel, men mange bække små...
Avatar billede jens_k Nybegynder
28. juni 2002 - 11:55 #6
Mange tak.. Så må jeg hellere få ændret den vane..

Jens K